• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antikmagasinet - Armbandsur - TORSDAG 5/3 KL. 21.00 - Kunskapskanalen

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Har sett några få day/date klockor med svensk text på dagen, tyckte jag såg en Rolex med det nu i programmet. Vet du vilka fler klockor det kan finnas på?:)


Jag har sett det på en hel del - Seiko, Omega, Enicar, Nivada, Rolex, Tudor. Mig veterligen är det bara till rolex som det finns idag, dock, vilket är synd.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kul avsnitt! Synd att det inte var en timme långt bara. Hade gärna sett en Steve mcqueen Monaco med.

något jag alltid tänkt på när jag tittar på Antikrundan är hur obekväma de som ska få saker värderade är, alltid obligatoriskt "oooojj!" När de får höra priset. Lika kul med de som ser jätte besvikna ut när utfallet inte är riktigt vad de väntat :D
 

Sonos

Omega
Är jag bakom flötet eller går det inte att se på svtplay - kunskapskanalen? Hittar inte programmet o_O
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kul avsnitt! Synd att det inte var en timme långt bara. Hade gärna sett en Steve mcqueen Monaco med.

något jag alltid tänkt på när jag tittar på Antikrundan är hur obekväma de som ska få saker värderade är, alltid obligatoriskt "oooojj!" När de får höra priset. Lika kul med de som ser jätte besvikna ut när utfallet inte är riktigt vad de väntat :D

Det var ju en Heuer Monaco med i programmet...:)
 

paradis

Audemars
IMG_0802.JPG
Precis så, Horvath..........:) Måste ha varit Ungrare.
 

poormans

Rolex
Såg den oxå . Läste nånstans att den tillverkades i 10 ex 1968 .


den skall figurera i filmen "luxorman" eller "ultraman" men jag har även sett en katalogbild av den oxå (det var i samband med en auktion av en "röd" speedyoch då refererades till filmen) så den fanns med den visaren under en viss period, jag vet åtminstone 3 st som kommer direkt ifrån första ägaren
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tack för påminnelsen!
Det var kul att man kör så mycket klockor nu både i Antikrundan och nu detta program.
 
Topp