• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antikrundan

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Härlig 30-tals Breitling med i Antikrundans senaste avsnitt! jag avslöjar inte priset utan ni får se själva. Spola fram 27 minuter.
http://www.svtplay.se/video/12085610/antikrundan/antikrundan-sasong-28-avsnitt-3
Skärmavbild 2017-01-27 kl. 17.18.34.png
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Härlig 30-tals Breitling med i Antikrundans senaste avsnitt! jag avslöjar inte priset utan ni får se själva. Spola fram 27 minuter.
http://www.svtplay.se/video/12085610/antikrundan/antikrundan-sasong-28-avsnitt-3
Skärmavbild 2017-01-27 kl. 17.18.34.png
Min första tanke var; är det ens en bratte? Ommålad?

Jag gissade på 12k och med tanke på att den var gjord i skräpmetall, så tycker jag värderingen var väntad. Hade själv inte betalat det menmen.

Edit: Såg nu att Experten sa att den var orörd. Då är den nog det.
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Men allvarligt? Vad säger vår egen idiot sava... jag menar expert @JensBP ?
Savage?

Jag tror det är ref 172. Den har såna bandhorn och telemetric. 40-tal rätt. "Budget"-kronograf under samtida Chronomat 769. Verk Venus 170. Visarna vågar jag påstå är original, har sett likadana från den tiden många gånger. Riktigt fina visare. Jag tror han har rätt om pris idag.

Enda bild jag hittar vid snabb googling av reffen, ett vrak, fanns som vanligt många tavlor:
e85fb182-3d0e-11e6-9587-68570accf0b0.jpg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Savage?

Jag tror det är ref 172. Den har såna bandhorn och telemetric. 40-tal rätt. "Budget"-kronograf under samtida Chronomat 769. Verk Venus 170. Visarna vågar jag påstå är original, har sett likadana från den tiden många gånger. Riktigt fina visare. Jag tror han har rätt om pris idag.

Enda bild jag hittar vid snabb googling av reffen, ett vrak, fanns som vanligt många tavlor:
e85fb182-3d0e-11e6-9587-68570accf0b0.jpg

Jag hade också förväntat mig lite mer och om jag skulle ha köpt den hade jag gladeligen betalat 20 000kr.
 
Topp