Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Antimo Rodi

Diskussion i 'Diskussion' startad av rogart-63, 13 oktober 2015.

1. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Som ni kanske läst innan blev jag blåst av en säljare på chrono24 . Köpte en seamaster f300 "cone" av denne Antimo Rodi . Men fick en annan klocka i paketet . Han hävdar att han stoppat ner Seamastern i paketet och skyller på posten . Vill inte ersätta mig eller gör nånting .
    Av en händelse sökte jag lite på Chrono24 igår kväll . Då dyker en väldigt snarlik Seamaster f300 upp . Första bilden ser ut att vara tagen från nätet men andra bilderna visar en annan klocka . Som är väldigt lik den jag blev blåst på . Även denna klocka kommer från Italien . Och en säljare som heter Franco Lisi .
    Och nu till det underliga . Har lite koll på denne Antimo Rodi facebook konto . Ser att han lagt upp en bild på den Seamastern som säljs på Chrono24 på sin facebooksida . Finns tydligen nån sälj sida som heter Snapit? Där heter säljaren francoxx ? . Underligt att den dyker upp hos honom när han säger att han skickat den till mig ? Vad ska jag hitta på?
    https://www.chrono24.se/omega/seamaster-electronic-f300hz--id3646047.htm
    https://www.facebook.com/antimo.rodi?fref=ts

2. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Kan du maila med italienska polisen ?
    Eller iaf skicka infon till denna italienare och berätta att du kommer just göra det ?

3. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
  4. Empa

Empa Friends of KS

@rogart-63 Var det en privat säljare du köpte av eller firma? Var det firma så borde du kunna kontakta Konsument Europa.

5. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Tyvärr en privat säljare. Men jag grillar honom rejält . Han ska få känna att han lever . Hittar ingen mailadress till polisen i Iitalien men finns en vanlig adress. Så jag gör väl som den gamla goda tiden och skickar ett brev .

6. CeasarO

CeasarO Torpare

Finns det ingen europeisk köpelag som du kan referera till och sen anmäla? Precis om man blivit blåst i Sverige?
    Enligt köpelagen ligger ansvaret för varan hos säljaren fram tills du har mottagit varan? Om annat inte har avtalats. Så om nåt hänt din klocka så borde italienaren stå för ersättningen.

7. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det må så vara .Problemet är att jag tagit emot den s.k klockan. Han har skickat en annan sunkig klocka . Då har jag ju hämtat ut klockan och det blir svårt för mig att bevisa att jag fått fel klocka . Han påstår att han skickat rätt klocka . Vilket jag inte kan bevisa . Tyckte bara det var märkligt att en liknande klocka dyker upp på hans facebook sida så här ett tag efteråt . Försöker hitta ett samband mellan min Seamaster som jag skulle haft och denna nya på Chrono24 ?

8. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    En liten update i denna tråd . Tyvärr har denna snubbe lyckats att lura någon igen:mad: Fick ett meddellande från en tråd jag har på Omega forums om Antimo Rodi idag . Denna person har blivit lurad av samma snubbe . Antimo Rodi . Fast nu heter han Franco Lisi . Han har alltså sålt samma klocka mer än en gång . Allt på Chrono 24 . Hade lite misstankar mot denna annons då jag kände igen klockan som jag då skulle köpt en gång . Frågan är hur många gånger han gjort detta? Han har även sålt ett fickur . Philip watch i guld . Denna Franco Lisi har enligt Chrono 24 sålt en klocka innan . Ska jag anmäla detta igen till Chrono24 och polisen?

9. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Han var även beredd på att sälja klockan ännu en gång :confused:. Då personen på OF frågade en kompis om han kunde skicka en förfrågan till Franco Lisi . Fick på så sätt reda på hans adress . Behöver jag säga att killen på Omega forums oxå fick en skitklocka istället för en f300 Omega klocka :mad:

10. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Fyfan vilken tråkig människa, hoppas han åker dit för detta!

11. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Han har även lyckats sälja en Philip watch innan detta . Vet inte hur det gått med denna affär men ska be Chrono24 undersöka med köparen av denna klocka . Om det går?

12. Onsite24

Onsite24 Torpare

Hej, jag var inte uppmärksam nog och kanske lite godtrogen. Jag har skickat pengar till den här Antimo rodi i Rom, men han har inte skickat klockan än. Kan jag kontakta min bank och häva överföringen på något vis? Överföringen gjordes den 1a sept. 400€

13. Onsite24

Onsite24 Torpare

Ja har hotat honom med polisen och min bank och hit och dit, har prövat allt men han svarar extremt sällan. Han går nu också under kvinnonamnet "Arianna De Rosa". Se upp gott folk

14. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Fruktansvärt tråkigt att höra att han fortfarande kan hålla på. Man kan ju tycka att c24 borde vara mer aktiva att städa bland säljarna. Tyvärr allt för vanligt med bedrägerier på c24, blocket, Tradera, eBay osv.

15. Nicbex

Nicbex Biskop

Ring och prata med C24, eftersom han inte är en återförsäljare och betalar för Trusted checkout och liknande är de kanske inte lika säljarvänliga som de vanligtvis är.

16. Onsite24

Onsite24 Torpare

Chrono24 har faktiskt varit väldigt lyhörda och frågat massvis och hållt mailkorrespondensen vid liv, så dom tar det absolut på allvar. Det roliga är ju att Antimo Rodi svarar på mina mail med små smajli gubbar då och då och låtsas som att det regnar. Antagligen för att han vet att han vunnit. Han frågade efter shipping adress och telefon nummer så något typ av skräp kommer han skicka. Jag kommer hur som helst göra en polisanmälan i Sverige, min bank har försökt ta tillbaka utlandsbetalningen från hans bank, till en kostnad av 700:-( jag ville skrika av frustration, ja) dessa 700:- kommer dom behålla oavsett om jag får tillbaka några pengar eller inte. Hon var rätt snabb på att sudda ut mitt hopp, då hon helt sonika droppar "duu.. Ska du inte ta och försöka glömma dom där pengarna.." Och jag behöver inte oroa mig över att han kanske tömmer kontot snart så det inte finns några pengar att ta tillbaka, för Swedbank jobbar med speed och ren hastighet. Nästa måndag trodde dom att dom skulle ha ett svar till mig, så atttttt.... Undan går det hos Swedbank, håll i hatten och kuken. Skönt att det bara var 500€

17. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Stoppa transaktion om den det går. Så snabbt som möjligt? Räkna inte med att du kommer få några pengar tillbaka. Varken Mr Antimo eller Mrs Arianna kommer att betala dig några pengar tillbaka . Tycker det är rent otroligt att denna snubbe lyckas att luras igen. Men det är väl så han kännar sitt uppehälle?
    Jag skrev om detta på Omegaforums och The watchsite.co.uk . Om hur jag blev lurad av Antimo Rodi. Fick kontakt med en kille som oxå blivit blåst av denna Antimo. Han var från England. Och han gjorde en polisanmälan till Engelska polisen. En vecka senare låg hans klocka i lådan. Hur dom bar sig åt har jag ingen aning?
    Gissa vad som hände med min polisanmälan?

Om han ens heter Antimo Rodi eller Arianna De Rosa

Senast ändrad: 7 september 2016
    Onsite24 gillar detta.
  18. Onsite24

Onsite24 Torpare

Jag ser det som förlorade pengar, tyvärr men det är väl bara att inse att horungen kommer lyckas denna gång. Jag tror inte banken kan göra något, speciellt i den hastighet som dom väljer. Men men... Hoppas detta hjälper någon som är på väg att handla av honom. Ciao

19. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Egentligen bör du göra en polisanmälan. Även om det troliga är att den läggs ner. Det bör ändå finnas i rullorna.
    Men om nu inte pengarna har kommit in till den italienska banken ännu? Stoppa då överföringen. Bättre å förlora 700:- än 4500:-?
    eller vad nu €500 är i svenska pengar?
    Får man fråga vad det är för klocka han/hon den det sålde?
    Kallade Honommånga fula ord som inte lämpar sig i text när jag blev blåst.
    Han har även ett annat alias Franco Lisi. Och säkert ett antal till?
    Alla troligen stulna identiteter eller namn?

20. Onsite24

Onsite24 Torpare

En omega Geneve date 1980 18k gp 37mm

Mårtenssons ur Brookfield