Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

AntiReflex behandling / Safir glas - Putsa ?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Joshua3, 19 oktober 2015.

1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Hur gör man för att putsa av klockan smidigast om man fått fett eller nåt på glaset?
    Man vill ju skydda antireflexbehandlingen om man har sådan...

Ska man ha torr eller fuktig trasa?

Tröja med damm på har jag läst att det inte är att rekomendera

/J

2. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Torr microfiberduk för skärmar/kameror brukar jag använda.

Joshua3 gillar detta.
  3. Rivalen

Rivalen Friends of KS

På min Sinn U1 funkar saliv och en mjuk piké perfekt. Ett par ingående slick och sedan drar jag upp tröjan vid vänster ljumske och torkar av kraftfullt med mycket bra resultat.

Dixie, Savagear114 och Strindberg gillar detta.
  4. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Jag har haft en Sinn U2 där Anti reflex behandlingen var förstört troligen från för många t-shirt torkningar

5. _jonte

_jonte Friends of KS

Beror nog troligast av att det varit smuts eller typ sandkorn på glaset när det putsats, som då agerat slipmedel. Tror knappast bomull sliter på antireflexen.
    Så när du ska göra rent, torka först alltid av glaset med nåt (trasa, t-shirt..) för att få bort smuts/sand, byt sen till din putsduk och gnugga på.. :)

Joshua3 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield