Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Antireflexskyddet

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mekmek, 24 januari 2014.

1. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Hej, någon som tycker det är ide att slipa bort antireflexskyddet? Får hairlines på min Planet O.
    Jag är ny på forumet och kort: minns som igår min första Certina DS som jag fick som 12-åring. Sedan dess har det blivit en liten samling med några mer distingerade märken. Har Tag, 3 Omega, en DJ, en Aerospace, 2 S&S, en Tissot chrono och några till. Svår fan av S&S och Omega.
    Tack för mig.

2. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Välkommen in i ljuset!
    Nej, jag skulle inte polera av AR på en PO, det hade tagit bort för mycket av dess karraktär. Jag älskar den fina blåa AR-coatingen på klockan. Är det riktigt slitet hade jag dock kunnat tänka mig det.
    JAg har en Fortis som var inne på service där ARn var ordentligt slitet, mycket repor och bortskavt 2-3 mm från glaskanten runt om. Urmakaren polerade då bort den utvändiga ARn och det blev jättefint, man kunde inte ana att det någonsin suttit AR på utsidan.

Min 42mm 2500
    image.jpg

Mekmek och Wii gillar detta.
  3. MJ24

MJ24 Friends of KS

Nej, ha det kvar.

Mekmek gillar detta.
  4. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Bugar och tackar.:)

5. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Kastar tillbaka bollen lite till loggarna ovan; tycker ni att viklåset till Omegas "läder/gummi" bandet är OK? Har länge haft original gummi med jättespännet men remmen har blivit blankt och nu bytt till helt ny stållänk. Tänker sommar mest för den. Funderar alltså på Omegas gummi/läder.

Mårtenssons ur Brookfield