• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antireflexskyddet

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hej, någon som tycker det är ide att slipa bort antireflexskyddet? Får hairlines på min Planet O.
Jag är ny på forumet och kort: minns som igår min första Certina DS som jag fick som 12-åring. Sedan dess har det blivit en liten samling med några mer distingerade märken. Har Tag, 3 Omega, en DJ, en Aerospace, 2 S&S, en Tissot chrono och några till. Svår fan av S&S och Omega.
Tack för mig.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej, någon som tycker det är ide att slipa bort antireflexskyddet? Får hairlines på min Planet O.
Jag är ny på forumet och kort: minns som igår min första Certina DS som jag fick som 12-åring. Sedan dess har det blivit en liten samling med några mer distingerade märken. Har Tag, 3 Omega, en DJ, en Aerospace, 2 S&S, en Tissot chrono och några till. Svår fan av S&S och Omega.
Tack för mig.
Välkommen in i ljuset!
Nej, jag skulle inte polera av AR på en PO, det hade tagit bort för mycket av dess karraktär. Jag älskar den fina blåa AR-coatingen på klockan. Är det riktigt slitet hade jag dock kunnat tänka mig det.
JAg har en Fortis som var inne på service där ARn var ordentligt slitet, mycket repor och bortskavt 2-3 mm från glaskanten runt om. Urmakaren polerade då bort den utvändiga ARn och det blev jättefint, man kunde inte ana att det någonsin suttit AR på utsidan.

Min 42mm 2500
image.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Kastar tillbaka bollen lite till loggarna ovan; tycker ni att viklåset till Omegas "läder/gummi" bandet är OK? Har länge haft original gummi med jättespännet men remmen har blivit blankt och nu bytt till helt ny stållänk. Tänker sommar mest för den. Funderar alltså på Omegas gummi/läder.
 
Topp