• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Any BOR in tha house?

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det snackas ju en hel del om olika band och länkar, varav jag är en av de värsta ;) Allt från flexOfix till bagageband, via president-/oyster-/jubileelänkar, skinn, velcro, gummi, silikon, zulu, mesh etc... Men ska vi vara helt ärliga så är det länken som vinner i det långa loppet. Länken är en förlängning, och blir en viktig del, av själva dinkan, vilket IMHO är påtagligt i bärandet av klockan i fråga. På länk känns en klocka helt enkelt mer komplett. Det är väl endast dressare och riktiga beaters, som kanske passar bättre på läder respektive gummi/nato.

Hursomhelst... Här kommer en hyllningstråd till Beads Of Rice-länken, vilken kanske kan ses som kameleonten bland länkarna, då den sträcker sig från ena ytterligheten till den andra; Elegant men på samma gång toolig. En mycket viktig bonus är ju också att de oftast är väldigt bekväma. Så visa gärna upp dina klockor med BOR i denna tråd!




 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Helt underbara länkar.
En gång i tiden hade jag denna.
7y5y2era.jpg

/ j
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Kan nog vara det skönaste jag burit. Tyvärr la kvinnan här hemma beslag på denna snygga sjuttiotalare på den grymma länken.
ysynusuq.jpg
 
  • Like
Reactions: P-A

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Lite sunkig bild men jo'rå!
Denna Guy Freres B-O-R från -70-talet m. Heuer signat spänne.. Den ska vsist vara rätt unik & eftertraktad enl han jag köpte klockan av... Eller oxå var han en riktigt bra säljare... :D



 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kan nog vara det skönaste jag burit. Tyvärr la kvinnan här hemma beslag på denna snygga sjuttiotalare på den grymma länken.
ysynusuq.jpg
Småedgeig Seiko det där! Se till att den stannar inom familjen bara.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 
Topp