• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ap + Breitling bling

Kson

Patek
2-Faktor
qqJfqYp.png
bQrc1Wb.png


När det går för långt ;)
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Överdrivet och smaklöst bling. Om man nu vill ha en klocka med ädelmettaler och stenar så finns det bättre och mer stilrena alternativ. Tyvärr, men detta skriker "money, but no brains". Ser ut som replikor också eller grejer som man köpa på närmaste "ice-out-shop" eller liknande misterbling skämtaffär. Klockor och smycken ska vara något personligt, inte något som man ska "visa" andra. Så kan man likaväl använda en clowndräkt eller liknande.

Ett roligt citat från filmen american gangster "thats a clownsuit", och detta är precis vad dessa klockor är för något. Förutom att de skriker "jag är rik och har ingen stil", så skriker de också "kom och råna mig, jag är rik nog att ha råd med flera".
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Dessa klockor är riktade till specialla grupper av människor där det är mode med dessa överdrivna bling-grejer. Jag fattar att kändisar och andra tycker det är "fett" med bling-bling, men något har gått fel i den processen. T.ex. justin bieber, ett perfekt exempel på en nyrik liten vit kid som tycker det är fett med bling, men som inte vågar på på meckdonalds ensam pga rädsla för rån.

Egentligen är det inte klockorna som är felet, utan mentaliteten hos de som köper dessa grejer. Vi alla vet att klockor och smycken ger intryck i samhället, och vilka positiva intryck ger dessa grejer egentligen?
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Jag anser att de är klockor som är överhypade och överprisade. De kan anses som "fina", men pga. de två nämnda faktorera är de avtändande, för mig och för många andra.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Förstår inte vad du menar? Ska du börja med attityd så kan du logga ur och gå och lägga dej.

Mvh Tommy
Kom igen, det jag menade var att jag förstår att du skulle kunna gilla klockorna när du bevisligen är en rolex fantast, vilket i sig är ett "kolla på mig" märke, precis som klockorna på första sidan.
 

Tommytvigg

Cartier
Kom igen, det jag menade var att jag förstår att du skulle kunna gilla klockorna när du bevisligen är en rolex fantast, vilket i sig är ett "kolla på mig" märke, precis som klockorna på första sidan.

På något sätt råkade jag gilla ditt inlägg, men det var inte min avsikt.
Tror du på fullaste allvar att om man gillar rolex, så gillar man bling?
 
Topp