• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP - Funderingar....

...som ni säkert vet så var jag inne på att köpa en AP Diver ett tag, jag vill fortfarande ha en men inte på bekostnad av några av mina nuvarande dinkor så det blir till och vänta....MEN jag har klurat på en sak, jag känner FLERA som haft både AP ROO och AP RO och varit kanonnöjda ett tag men sedan sålt dom (oftast har en Rolex tagit dess plats) och när jag tänker efter så vet jag ingen som faktiskt har kvar en AP utav folk jag känner...

Är det så att AP är ett mål för många och har man väl nått dit så inser att man att det inte var allt man hoppats på? även här på KS så har några som ägt AP varit kanonnöjda med AP RO som tydligen utstrålade både klass och smak enligt dom själva men sedan har väl dom båda gått tillbaka till Rolex?

Vad tycker ni, är AP bara en 'kul ett tag klocka' eller 'keeper material' ????

Ska säga att jag fortfarande vill ha en AP Diver men börjar undra eftersom dom flesta säljer dom efter tag....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ömtåliga, dyra och slätstrukna med safir och 70-talsful boett och länk. Sedan verkar de flesta köpa lite för nya och stora ROs.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Ja du kan ju min story Martin, jag gillade min AP RO 15300 med svart tavla som fn.. men ja ömtålig som Aurum skrev... samt en rolex är alltid ett tryggt köp.... jag vet inte.. kanske tråkigt men klart kanske köper jag en AP igen efter att skolan är klar.....
 

Målarn

The Steak
Om du köper Divern kommer du att sälja den efter nån månad och sedan spara ytterligare pengar till en helgulds Rolex :mrgreen:
 

aleksi

Omega
Den person jag vet som äger en ap royal oak offshore har iaf inte bytt tillbaka till rolex.

Men det är nog typiskt svensk att köpa rolex, inte sticka ut och hellre passa in i gänget.

Sen som många säger, rolex är safe, alla känner till den och ger önskad penisförlängning. ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det är faktiskt flera klockor som drabbas av det ödet även om AP är det tydligaste exemplet. En annan klocka är ju faktiskt PloProf som ett flertal medlemmar haft men ingen behållit en längre period. Fast svaret på det kan ju vara så simpelt som att de som köpt de klockorna bundit upp hela sitt kapital i en klocka och därför tycker det är trist. Men vad vet jag.
 

adamskater

Breitling
Har inte haft någon av delarna, men vi har en hel del AP-fans på Tidssonen.no så jag ser lite av beteende och de flippas en del men samtidigt är det många som har klassikerna, speciellt 15300 kvar i lång tid.
Kan se att det är lockande att sälja en AP, om det nu är en RO/ROC/ROO, och köpa upptill flera Rolex för pengarna. Det är liksom "money in the bank" - både bokstavligt och bildligt menat.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Det är faktiskt flera klockor som drabbas av det ödet även om AP är det tydligaste exemplet. En annan klocka är ju faktiskt PloProf som ett flertal medlemmar haft men ingen behållit en längre period. Fast svaret på det kan ju vara så simpelt som att de som köpt de klockorna bundit upp hela sitt kapital i en klocka och därför tycker det är trist. Men vad vet jag.

Nja....... ;)


Har också fått för mig att AP är nästa steg efter Rolex men keeper vete fn.
 

aleksi

Omega
känns som dom som har råd med royal oak offshore eller divern på klockforum är de lite äldre och de känns inte som målgruppen för klockan.
dom som kör dom lite mer kralligare modellerna är unga välbetalda 30åringar eller swedish house mafia/jay z/djokovic etc.. dom lär ju inte hänga på klocksnack :p
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag är grymt nöjd med min 15300, men vill ändå sälja den.

Tror det är en kombination av flippar-gen och att jag inte trivs till 100% med den på handleden.

Jag siktar på att skaffa en eller två rolex när jag sålt den..
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
masterkiller skrev:
...som ni säkert vet så var jag inne på att köpa en AP Diver ett tag, jag vill fortfarande ha en men inte på bekostnad av några av mina nuvarande dinkor så det blir till och vänta....MEN jag har klurat på en sak, jag känner FLERA som haft både AP ROO och AP RO och varit kanonnöjda ett tag men sedan sålt dom (oftast har en Rolex tagit dess plats) och när jag tänker efter så vet jag ingen som faktiskt har kvar en AP utav folk jag känner...

Är det så att AP är ett mål för många och har man väl nått dit så inser att man att det inte var allt man hoppats på? även här på KS så har några som ägt AP varit kanonnöjda med AP RO som tydligen utstrålade både klass och smak enligt dom själva men sedan har väl dom båda gått tillbaka till Rolex?

Vad tycker ni, är AP bara en 'kul ett tag klocka' eller 'keeper material' ????

Ska säga att jag fortfarande vill ha en AP Diver men börjar undra eftersom dom flesta säljer dom efter tag....
Jag är inne på vad målaren säger även om han mer skojade.. Kör på en modern guld-Rolle :)
 
Maybe I am biased....

...men AP er et af mine absolutte favoritmærker og jeg synes at min lille AP kollektion spænder vidt.

JDjKS.jpg

TG4gn.jpg

YEevQ.jpg
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
själv testade jag på de två senaste från AP när jag var utomlands. jag tyckte att dem satt så där på min smala handled. 41mm tyckte jag var lite väl stora. men kvalitén och finishen var som förväntan, bland de bästa. om jag ägde en av dessa så skulle jag inte vilja gå tillbaka. :cool:

09474fb05bed11e2bb6122000a1f9d92_7.jpg
 

Genta

Cartier
DSC_9692_zpsfa65f014.jpg


Den klocka jag har haft längst är en AP ROC och jag har nog tänkt behålla den ett tag till. Problemet är väl att med dessa relativt dyra klockor måste man sälja när man vill prova något annat (beroende på ekonomi förstås) och de verkar de flesta vilja... När nya 15202 dyker upp på begagnatmarknaden så byter jag in mina AP.
 

Isodor

Audemars
Kommer så småningom satsa på att en RO 15300 med blå urtavla, fint dä!

Skippa Rolex och gå direkt in på AP med andra ord.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Förstår inte grejen med AP och kommer nog aldrig att göra det. Nästa steg från Rolex är PP för min del.

Hellre en Aquanaut än en RO. 50m WR och servicepriserna är trams.
 
Topp