• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP Göteborg?

Hej!
Någon som vet vart man kan Kika på AP ROO i Göteborg?
Som i mina tidigare trådar har jag nämt att jag funderar på antingen hublot eller AP, men har ej testat någon AP på!
Tack för svar!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror inte det finns ngn AP handlare i Göteborg.. Kan ha fel..
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Kolla med Hedens Guld, visserligen gråhandlare. Men det är ingen omöjlighet att dom har en AP ROO inne som du kan testa :)
 

Emil

Cartier
Vad har Hedens för rykte som är tveksamt? Funderade eventuellt på att köpa en klocka av dem...

jag kan inte svara för någon annan nu, men har varit i kontakt med dem vid två tillfällen gällande klockor som de annonserade ut på blocket. jag var till och med nere och pratade med dem och alltid samma fras "vi återkommer". det var aldrig någon som hörde av sig och aldrig någon klocka som man fick se live.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
jag kan inte svara för någon annan nu, men har varit i kontakt med dem vid två tillfällen gällande klockor som de annonserade ut på blocket. jag var till och med nere och pratade med dem och alltid samma fras "vi återkommer". det var aldrig någon som hörde av sig och aldrig någon klocka som man fick se live.


Märkligt, annonserar de klockor på Blocket och till och med har dem i butik eller leveransklara så finns det väl inte så mycket att återkomma om.
Antingen vill man sälja eller så vill man inte det.

Däremot är jag väldigt intresserad av att veta hur de får tag i klockorna, förmodligen byter de in dessa eller köper in från privatpersoner, men alla klockor som är helt nya med plasten på?
Detsamma gäller andra handlare såsom Luxurywatches, DiamondInvest och ett gäng nere i Europa (främst Tyskland och Italien). De har flångnya klockor till bra mycket lägre pris, typ 116613 helgulds-sub för 164.614:-, runt 100k billigare än listpris. :confused:
Kan inget annat än misstänka att det ligger en hund begraven, trots att det är många nöjda kunder.
 

morrism

Audemars
Märkligt, annonserar de klockor på Blocket och till och med har dem i butik eller leveransklara så finns det väl inte så mycket att återkomma om.
Antingen vill man sälja eller så vill man inte det.

Däremot är jag väldigt intresserad av att veta hur de får tag i klockorna, förmodligen byter de in dessa eller köper in från privatpersoner, men alla klockor som är helt nya med plasten på?
Detsamma gäller andra handlare såsom Luxurywatches, DiamondInvest och ett gäng nere i Europa (främst Tyskland och Italien). De har flångnya klockor till bra mycket lägre pris, typ 116613 helgulds-sub för 164.614:-, runt 100k billigare än listpris. :confused:
Kan inget annat än misstänka att det ligger en hund begraven, trots att det är många nöjda kunder.

Hunden är inte begraven, den löper runt öppet, kallas gråhandel.
 

morrism

Audemars
Jo det förstår jag ju, men hur får de klockorna så pass billigt att de kan sälja klockan till mer än 37% rabatt gentemot nypris och fortfarande gå med vinst?

Har läst att just 40% är vad Rolex AD köper in klockorna för, om de vill hålla sin volym uppe så kan det väl hända att de säljer ut vissa klockor till andra för inköpspris
 
Jo det förstår jag ju, men hur får de klockorna så pass billigt att de kan sälja klockan till mer än 37% rabatt gentemot nypris och fortfarande gå med vinst?
Nu ska man ju vara väldigt källkritisk, men jag ser ingen annan vettig förklaring, för jag kan tänka mig att det är på samma sett som uret.se eller watch on watch,
Man köper klockor ifrån ifrån AD som butiken inte har "blivit av med" till kraftigt rea pris?
För som jag förstått det så för att få vara ad måste man sälja ett visst antal klockor per år?
OBS väldigt vild chansning!
 

David

Bödeln
De har flångnya klockor till bra mycket lägre pris, typ 116613 helgulds-sub för 164.614:-, runt 100k billigare än listpris.

116613 är guld/stål. Det är fullt möjligt att köpa en helguld, 116618, direkt från AD för ca 165k förutsatt att man har en relation med handlaren, det funnits en i lager ett tag och växelkursen är gynnsam. Det är i alla fall min erfarenhet.
 
Topp