• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP Göteborg?

4cie

Rolex
2-Faktor
116613 är guld/stål. Det är fullt möjligt att köpa en helguld, 116618, direkt från AD för ca 165k förutsatt att man har en relation med handlaren, det funnits en i lager ett tag och växelkursen är gynnsam. Det är i alla fall min erfarenhet.


Sorry, menade 116618.
Från vilken AD kan man köpa en helgulds-sub med över 30% i rabatt? Tror du att det finns en chans att få det från AD i Sverige eller är det bara utomlands?
 

David

Bödeln
Från vilken AD kan man köpa en helgulds-sub med över 30% i rabatt?

Det tänker jag inte tala om. :)

(Tyvärr är det en förutsättning för att bibehålla ovan nämnda relation.)

Tror du att det finns en chans att få det från AD i Sverige eller är det bara utomlands?

Jag har aldrig blivit erbjuden den sortens rabatt i Sverige, men har handlat med sådana villkor i Malaysia och USA.

Jag har fått bekräftat av en storhandlare som har god kontakt med en svensk AD att det är omöjligt att komma ner i den prisnivån i Sverige.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Det tänker jag inte tala om. :)

(Tyvärr är det en förutsättning för att bibehålla ovan nämnda relation.)



Jag har aldrig blivit erbjuden den sortens rabatt i Sverige, men har handlat med sådana villkor i Malaysia och USA.

Jag har fått bekräftat av en storhandlare som har god kontakt med en svensk AD att det är omöjligt att komma ner i den prisnivån i Sverige.


Du verkar veta en del om det.
Vilken prisnivå tror du är realistisk i Sverige?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Här kommer mitt enda (lite amatörmässiga) bidrag till tråden: Gråhandlare får inte sina klockor från Sverige. Många som köpt från gråhandlare vittnar om cert som är stämplade utomlands.

Så. Fortsätt.

:)
 

David

Bödeln
Vilken prisnivå tror du är realistisk i Sverige?

Vill inte spekulera. Det har ju dykt upp en hel del guld-Rolex på forumet nyligen, hör om ägarna till någon av dessa vill uttala sig om prisläget.

Det är värt att komma ihåg att den svenska momsen är väldigt hög, och att utländska priser oftast anges utan moms/skatt.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Är det någon som har mer/ny info kring hedensguld?
 
Topp