• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP-Homage med Seiko Quartz

Är det här rumsrent?

  • Inte okej

    Röster: 53 89.8%
  • Flyger

    Röster: 6 10.2%

  • Totala väljare
    59

morrism

Audemars
Snubblade över den här AP RO "Homage" klockan, vad tycker ni?
Vidrigt eller helt okej?
25643310-origpic-e28e21.jpg_0_0_100_100_500_466_100.jpg

http://www.prydligt.se/herrklockor/kompass/kompass-breiton-blue-dial-steel-case-limited-edition.html
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Vad har Seiko med detta att göra utöver verket? Berätta gärna om hur arbetsförhållandet ser ut vid tillverkningen av hommagen i fråga!
Vad är poängen i denna tråd?
 

morrism

Audemars
Vad har Seiko med detta att göra utöver verket? Berätta gärna om hur arbetsförhållandet ser ut vid tillverkningen av hommagen i fråga!
Vad är poängen i denna tråd?


Ingen aning, antagligen samma förhållande som de som gör iphones eller samsunglurar.

Poängen är att hitta var gränsen är för plagiat eller "homage" och varför.

Enligt Båtkocken beror det på intäkten av modellen delat på företagets totala omsättning, och har mindre med själva estetiken att göra. Det kanske är svaret, vad vet jag?
 

morrism

Audemars
Motivera era svar, annars blir det tråkigt! Jag är lite filosofiskt lagd och tänker för mycket och gillar att hitta konkreta svar på luddiga gränser.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Ingen aning, antagligen samma förhållande som de som gör iphones eller samsunglurar.

Poängen är att hitta var gränsen är för plagiat eller "homage" och varför.

Enligt Båtkocken beror det på intäkten av modellen delat på företagets totala omsättning, och har mindre med själva estetiken att göra. Det kanske är svaret, vad vet jag?

Stor ursäkt till dig morrism för mitt dryga och irrelevanta inlägg! Jävla dålig kväll.
/Philip
 
Topp