Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

AP på Uret Vintage

Diskussion i 'Diskussion' startad av Galle, 4 augusti 2015.

1. Galle
    Trådstartare

Galle Torpare

2. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    När detta ur säljs till detta pris måste det vara något allvarligt fel på den, min första tanke...

3. Simpatico

Simpatico Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Min första tanke är nog - är inte denna tråd i fel forumsdel.
    @Denke
    Kanske kan flytta.
    OnT : ngt lurt med den APn till det priset från uretvintage.

4. Cristian

Cristian Friends of KS

Såg denna för ett tag sedan. Googlade på ref-nr men hittade inget. Har någon hört talas om ref-nr: V13685?

5. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Passar inte så många fler än ett barn: "passar handleder upp till 16 cm".. Nu går ju länkar förvisso att komplettera..

6. Kairo

Kairo Friends of KS

Lär ju vara körd på insidan, räkna med rep. kostnader.

7. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Har börjat undra var uretvintage hittar sina ur och om de ens tittar på dem innan de läggs upp till försäljning. Jag skulle köpa en 5513 av dem i vintras, men när de skulle leverera den så fungerade inte urverket alls. Då den redan var halvt franken och saknade tillbehör. Sedan att jag varken fick möjligheten att titta år den innan eller få namnet på urmakaren som skulle se över den så utövade jag ångerrätten.

Galle och Weasel gillar detta.
  8. KenKun

KenKun Biskop

Köp och spara till knodden? :)

Mr_Jonas gillar detta.
  9. aleks

aleks Friends of KS

Tropical tavla (kanske inte så premium på just AP) samt välhyvlad boett. Kostar ju en del att serva dessa också. Skulle säga att det är en 14790.

10. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  11. Oscaro

Oscaro Biskop

Kommer ibland ut en del ro till det här priset, men du bör räkna med en 10k+ service direkt. Ser tyvärr rätt hårt slipad ut också. Skulle också säga att det är en 14790

12. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Det går inte att göra klipp hos handlare. Är priset lägre än marknaden så får du en klocka i sämre skick än normalt.

per nordström, yonsson, Jimpa och 8 andra gillar detta.
  13. Galle
    Trådstartare

Galle Torpare

Okej tack för hjälpen hoppar nog den.:)

14. steffe

steffe Friends of KS

14790, eller?

15. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Intressant att de bedömer skick på alla delar förutom urverk. Priset känns spontant som ok. Halvtråkiga boettsidor och sliten krona med defekt tavla. Hade lagt max 45-47 och räknat kallt med service. E-serie som finns på uret vintage är från år 94-95 om jag minns rätt.

Helt intakt tavla och ny krona ser ut såhär

Edit: osäker på årgång på objektet på uret. Äldre aps är svåra att kolla upp årgång på. Kaplans hade svårigheter att fastställa årgång på min som de hävdade var från 2002 medan handlaren i Tyskland skrev 94 i dokumentet.

Senast ändrad: 4 augusti 2015
    David Eriksson, Galle och Ryttaren gillar detta.
  16. KenKun

KenKun Biskop

Kronan ser helt förstörd ut!
    Verkar som om någon har reserverat den nu :)

17. hook

hook I'm user not a dealer!

Kan vara 4100 med, @aleks tropic är defenitivt premium även på AP :)

18. christian-h

christian-h Biskop

Du kan alltid gambla när du har 14 dagars ångerrätt.

Kairo gillar detta.
  19. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Var inte på ebay när jag kollade senast, men det var ju inte igår heller iofs.

20. stabil

stabil Bonde

Samma klocka var ute för nån månad sedan, antar att den tidigare köparen använde sig av ångerrätten.

21. Sond

Sond Friends of KS

Nu tycker jag du hårddrar. Jag har fyndat hos handlare. Men det är ovanligt och man måste dels ha tur och dels veta hur en slipsten ska dras..:)

22. aleks

aleks Friends of KS

Fanns 4100 med det spännet?

23. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    UV brukar lägga in ett eget refnr av någon anledning men även skriva ut refnr på klockan vilket jag inte hittar någonstans på den här.

Dom själva verkar ha noll koll på ref. Inga tillbehör, hårt polerad så därav priset förmodligen och stor risk att den är risig inne

24. hook

hook I'm user not a dealer!

har sett det spännet monterats på 4100 ja men det är ju inte omöjligt att de gjorts i samband med att ett trasigt bytts ut.

aleks gillar detta.
  25. KenKun

KenKun Biskop

Kommer att bli som ett Kinder-ägg, fylld med besvikelser...

Galle gillar detta.
  26. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Möjligen kan du göra valutaarbitrage..

DrDre gillar detta.
  27. DrDre

DrDre Friends of KS

Du har en poäng där. Tidigare kunde man ju göra bra affärer i USD från handlare. Inte pga att de var just handlare utan pga växelkursen. Och för den riskvillige så kunde man ju göra ännu bättre affärer genom att köpa i USD från privatpersoner som inte är tvingade att sälja med vinst.

Spencer gillar detta.
  28. Sond

Sond Friends of KS

Möjligen menar vi olika. Men det jag menar är att det händer att handlare missbedömmer priset på ett objekt de lägger ut eller att det, med lite list och erfarenhet, går att få ned priset så att det hamnar under normalt marknadsvärde. Jag har de senaste tre åren köpt tre klockor som jag fått loss under "normalt" marknadspris. En av dem går att diskutera. Köpte av Bulgarisk panthandlare på nätet. Ingen annan verkade vilja köpa av dem så objektet låg ute länge och sjönk i pris och gick att pruta ned ytterligare. Vet inte vilken kategori den affären ska till, kan ju anses som normalt pris från en Bulgarisk panthandlare..:D.

jabla gillar detta.
  29. _jonte

_jonte Friends of KS

4100 har boettlock, så denna troligast en 14790.

aleks och Jakobb gillar detta.
  30. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Vad är en bra affär? 10k? 20k?

Mårtenssons ur Brookfield