• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP RO 14790 vs PP 3800

fello

Breitling
Går i tankarna att köpa en AP 14790 som går att få tag på från ca 65k i stålutförande. För det knappt dubbla får jag en PP 3800, då helst med blå urtavla och i stål. Spara lite mer och köpa PP eller slå till på APn?
APPPFront1-5001.jpg
 

Apansson

Torpare
AP är roligare på alla vis förutom verket/service. Högst personlig fråga vilken du tycker är snyggast men jag föredrar runda urtavlor :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle säga PP men är högst personligt efter vad du själv tycker samt om du anser den är värd det högre priset. Gick själv och tvekade mellan de två i våras och det blev en PP 3800, har aldrig ångrat det.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Det är väldigt personligt, hur den känns på din arm, hur du trivs med den och hur du bör upp den. För egen del har 3800 gjort att de flesta andra klockor blivit liggande, hittade verkligen hem med den.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är nästan som att fråga TT-sub vs helguld-sub. Helguldaren vinner alla dagar i veckan om man har pengarna. Hade jag haft råd med PPn hade jag nog köpt 14790 och en annan klocka att rotera med, men med det sagt så är PPn finare på nästan alla sätt.
 

fello

Breitling
Tack för alla input!
Har en Aquanaut idag som jag trivs bra med som jag framförallt skiftar med en rolex sub. Är trött på subben och skulle vilja byta upp mig till en bra andra klocka. Det som tar lite emot med nautilusen är den känns känsligare för repor och att APn skulle funka bättre som vardagsklocka (kanske mest pga priset än att den verkligen skulle hålla bättre, att jag skulle känna att jag behöver vara försiktigare med en nautlius).
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tack för alla input!
Har en Aquanaut idag som jag trivs bra med som jag framförallt skiftar med en rolex sub. Är trött på subben och skulle vilja byta upp mig till en bra andra klocka. Det som tar lite emot med nautilusen är den känns känsligare för repor och att APn skulle funka bättre som vardagsklocka (kanske mest pga priset än att den verkligen skulle hålla bättre, att jag skulle känna att jag behöver vara försiktigare med en nautlius).
Har du redan en PP tycker jag det är givet att köra på AP:n. Omväxling förnöjer, och AP:n är en jäkligt fin klocka (även om både den och 3800 är lite väl små för just mitt vidkommande).
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hjälpte precis en kompis köpa en PP 3800. Valet stod just mellan AP 14790st och 3800. Jag fällde avgörandet och han verkar onekligen nöjd. Vilken du än väljer så lär du inte bli missnöjd. Gentas två bästa designer.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Har du redan en PP tycker jag det är givet att köra på AP:n. Omväxling förnöjer, och AP:n är en jäkligt fin klocka (även om både den och 3800 är lite väl små för just mitt vidkommande).
Vi har lika stora handleder och jag tycker 36mm AP fungerar utmärkt ;) tog bara någon vecka att vänja sig.
image.jpeg
image.jpeg

OnT. hade börjat med 14790 eller 56023 och bytt upp mig till 3800 när jag hade råd om den sitter bra på dig delvis.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Vi har lika stora handleder och jag tycker 36mm AP fungerar utmärkt ;) tog bara någon vecka att vänja sig.
image.jpeg
image.jpeg

OnT. hade börjat med 14790 eller 56023 och bytt upp mig till 3800 när jag hade råd om den sitter bra på dig delvis.
Mm, men AP:n bär väl större än 3800? Har provat den sistnämnda och för jäkla fin som den må vara kändes den riktigt liten på mig. Med det sagt har du rätt i att vissa mindre klockor kan man onekligen vänja sig vid..
 
Topp