• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP Royal Oak, åtråvärd limited edition!

BadkarsPiraten

Vacheron
Fyfan så sjuk klocka!
Tavlan, rotorn, hela urverket, balansen!

AP does it again! Denna klocka tar verkligen priset för hur en väl balanserad klocka ska se ut!
Bara dom kunde lära sig det på vissa ROO modeller...

Och Omega borde lära sig att limiterad upplaga INTE innebär 15'007 klockor, jag säger det igen. Femton-tusen-sju klockor är INTE limiterad upplaga.

Bravo AP. Bravo!
Ni är fanemig (nästan) bäst!

:ap::ap:
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Riktigt snyggt med guld och grönt, har länge dräglat över Rolex dd i denna färgkombo nu han jag drägla över denna också!
 

fc2

Rolex
En modell som jag ställer mig tveksam till om man ska göra i guld (eller limiterade upplagor av), känns som om det konceptet inte bör urvattnas. Det gör AP så bra med alla andra modeller. Dock fanns 5402 i vitt guld så guld har funnits förr på denna modellserie.

Gillar timglaset på rotorn.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Såg just att AP släpper en limiterad upplaga i 50 ex av ref 15202 i gult guld och med mörkgrön tavla. Det är för att uppmärksamma en viktig återförsäljare i Singapore, The Hour Glass som just den versionen "The Hour Glass" tagits fram. Riktigt riktigt läcker med den gröna tavlan om ni frågar mig. Kommer nog vara svårt att få tag på en av dem! Det är så här limiterade upplagor skall vara, väldigt sällan förekommande, litet antal och väldigt åtråvärda.

Hade varit något för @Målarn kanske? :D

http://www.hautetime.com/hands-on-t...limited-edition-timepiece/67803/?market=paris

image.jpg
image.jpg

image.jpg

Postade några dagar efter den lanserades i Graal-tråden. 50st bitar tillverkade totalt. Tveklöst något av det bästa de gjort på senare tid! Hoppas att det kommer mer gulguld från AP i framtiden :woot:
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
En modell som jag ställer mig tveksam till om man ska göra i guld (eller limiterade upplagor av), känns som om det konceptet inte bör urvattnas. Det gör AP så bra med alla andra modeller. Dock fanns 5402 i vitt guld så guld har funnits förr på denna modellserie.

Gillar timglaset på rotorn.
Men Royal Oaken har sedan början även erbjudits i diverse ädla metaller;
http://www.chrono24.se/audemarspigu...8&gender=1401&priceFrom=&priceTo=&search=Söka
 
Topp