• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP Royal Oak, åtråvärd limited edition!

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Fyfan så sjuk klocka!
Tavlan, rotorn, hela urverket, balansen!

AP does it again! Denna klocka tar verkligen priset för hur en väl balanserad klocka ska se ut!
Bara dom kunde lära sig det på vissa ROO modeller...

Och Omega borde lära sig att limiterad upplaga INTE innebär 15'007 klockor, jag säger det igen. Femton-tusen-sju klockor är INTE limiterad upplaga.

Bravo AP. Bravo!
Ni är fanemig (nästan) bäst!

:ap::ap:
Jag väntar fortfarande på en klocka som är tillverkad i unlimited edition, hur lång tid skall det ta egentligen ????
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Nja.. Vette fan. Lämnar en bitter eftersmak i munnen.
Säg inte att de ska börja mjölka ur den ikoniska Jumbon.
Jag har helt tappat förtroendet för AP's Offshore modeller med alla dessa limiterade modeller.

AP behöver en nyrenoverad boutique i New York. Släpp en 57:th street LE i 250 ex. Bam! 60 miljoner att bygga för!
En boutique i Madrid? Inga problem. Vi låter kunderna betala och släpper en guld "Don Ramon de la Cruz" i 150 ex. 70 miljoner friska slantar.
Renovera butiken i Hamptons? Vad sägs om en Montauk Highway LE? 50 miljoner in.

Kanske ett lite cyniskt tankesätt av mig.?. Jag vet inte men det är så det känns.
Jag förstår att de har lite omkostnader vid tillverking av en klocka och att vinsten så klart inte är 100% av försäljningspriset.
Men AP's hanterande av ROO modellerna får mig att ifrågasätta min favorit tillverkare.

Klockan i sig var snygg även fast jag föredrar den i stål med blå urtavla (men jag är ju partiskt).
Personligen tycker jag faktiskt att den klassiska i stål är snyggare än i rose.

Bara mina egna funderingar..
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Är detta nån form av officiella bilder från AP själva så har dom misslyckats. Ja den som för övrigt har tagit bilderna har misslyckats. Hade man inte läst sig till att klockan hade grön tavla hade nog 99/100 tagit den för att vara svart. Man vill ju gärna se att tavlan är grön.

Grym klocka hur som helst! :)
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Är detta nån form av officiella bilder från AP själva så har dom misslyckats. Ja den som för övrigt har tagit bilderna har misslyckats. Hade man inte läst sig till att klockan hade grön tavla hade nog 99/100 tagit den för att vara svart. Man vill ju gärna se att tavlan är grön.

Grym klocka hur som helst! :)

Här är en officiell bild, ganska svårt att se men tavlan är mörk grön. Ser galet fresh ut.

Audemars-piguet-royal-oak-extra-thin-the-hour-glass-300x300.jpg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Den är helt klart snygg. Men en RO tycker jag smakar bäst när den är av stål. Sedan blir det lite mind fuck med en AP i klassiska Rolexfärger.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Är detta nån form av officiella bilder från AP själva så har dom misslyckats. Ja den som för övrigt har tagit bilderna har misslyckats. Hade man inte läst sig till att klockan hade grön tavla hade nog 99/100 tagit den för att vara svart. Man vill ju gärna se att tavlan är grön.

Grym klocka hur som helst! :)
Lovar, ska försöka förmedla detta utan att låta arrogant, men är du färgblind? :(:angel:
 
Topp