• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP Royal Oak byte till läderband

Alekskr

Omega
Hej.

Som rubriken lyder så undrar jag om det är svårt och vad ni har för erfarenhet att byta till läderband på AP Royal Oak. Jag har en 15300. Vad behöver man för verktyg? Vart kan man köpa läderband som är anpassade? Alla tips mottages :)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Köp ändlänkar och skruvar direkt av AP istället. Mycket billigare än APbands.
Däremot är APbands billigare på armband än original men de har inte så snygga färger tycker jag.

Prata med Nymans om de kan hjälpa till med tillbehören du behöver (ändlänkar, skruvar och ev. spänne)

Jag bytte på min 15400 och det var en lång resa.. Tyvärr tror jag inte 15300 och 15400 har samma ändlänkar/plots och skruv annars kunde du få artikelnummer av mig.

Här är lite info om mitt byte:
https://klocksnack.se/threads/ap-royal-oak.33330/page-7#post-943098

Bild:
DSCN0265.JPG
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vad kostar läder med spänne, skruvar, fästen och hela rubbet från AD?
Banden kostar kring 5k. Spänne 2-3 (om man vill ha viklås mycket mer). Plottar är jag osäker på om de ens är villiga att sälja men det beror nog helt och hållet på AD men kommer de lös så är det nog några tusen till. Summerar man ihop det så skulle jag vara förvånad om man kommer undan under 10k. Förmodligen så kommer det att kosta mer än så.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Banden kostar kring 5k. Spänne 2-3 (om man vill ha viklås mycket mer). Plottar är jag osäker på om de ens är villiga att sälja men det beror nog helt och hållet på AD men kommer de lös så är det nog några tusen till. Summerar man ihop det så skulle jag vara förvånad om man kommer undan under 10k. Förmodligen så kommer det att kosta mer än så.

Hela gummi kitet gick på ca 16.000.
Läder är säkert lite mindre då spännet är billigare. Men galet dyrt är det.. :greedy:.
image.jpg

Galna priser!
Det kostar att ligga på topp!...
 
Topp