• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP Royal Oak vilken färg på tavlan föredrar du?

Vilken tavla är snyggast?


  • Totala väljare
    155

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Rozzy: Klockan är ju helt grym men minst lika schysst verkar ju din handsksamling vara :D
Min hansdsksamling har diskuterats förut och kommer diskuteras igen...
0QmDyx8.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

Jag gillar brun.

...och bland dom tavlor som man kan köpa i butik så skulle jag säga blå. Mest för att jag gillar 15202ST.OO.1240ST.01 (fy fasen vad bra Rolex 4-siffriga reffar är för övrigt - lätta att komma ihåg) bäst av alla RO-modeller du kan köpa i butik och där kan du ju bara få blå tavla vilket gör valet enkelt.

Och jag håller med om produktbilderna, den blå tavlan är mycket intressantare, har ett helt annat djup, lyster och förändras mycket mer beroende på ljus än vad produktbilderna gör gällande.

Normalt gillar jag, till skillnad från många andra, vita tavlor skarpt, men jag vet inte vad det är med ROn, vill alltid ha blå eller svart och är inte alls sugen på vit.

För övrigt till cab /TS: KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP! :D Så förbaskat underbart trevlig klocka när man får pilla på den. Skit också...min plånbok vill inte att jag ska gilla den...
 
  • Like
Reactions: cab

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Jag röstade blå. Svart eller blå känns som det kvittar. Rent generellt tycker jag mörka tavlor är snyggare än vita.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Min är "svart". Men den är gammal och har gått lite mot grått och även mot "guld" i vissa ljus.
Kanske samma färg som din?

Nje, min är tantalfärgad så jag tror den är ljusare. Man har ju sunbursteffekten och skuggorna men den skiftar inte i färg. Den är ju trots allt rätt ny.
 
Topp