• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP Royal Oak vilken färg på tavlan föredrar du?

Vilken tavla är snyggast?


  • Totala väljare
    155

Hallberg

Omega
Tycker den vita är läckrast men skulle förmodligen välja den blå när jag stod där med (den rätt tjocka) sedelbunten i handen.
Den svarta är en självklar vinnare i många andra sammanhang men här en solklar jumbo.
 

Whedda

Rolex
Äger själv en vit men absoluta favoritfärgen är tveklöst den nya 15202 med grå/blå tavla som skiftar beroende på ljuset.

Problemet med vit är att tavlans struktur försvinner lite i jämförelse med de mörka nyanserna. Det kan även bli lite väl sterilt.

Nya "Jumbon"
AP15202_zpsb1e686ba.jpg


Min 14790st
14790st.jpg





Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

par

Patek
2-Faktor
Hade en svart 15300st, jag väljer nästan alltid blå i alla andra fall men här är det svart som gäller. Den svarta får dessutom massa sköna nyanser i olika vinklar där den bryter i grått osv. Underbart bra!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Faktum är att alla tavlor till Royal Oaken ser väldigt bra ut.

Har haft vit och svart 15300, och båda är fina. Den vita blir lite steril, och den svarta blir lite för blank. Men bättre än 99% av alla andra urtavlor ändå.

Men i slutändan så är en matt svart/grå på de äldre modellerna, samt blå på nya bäst. Inget snack.
 
Topp