Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

App för att kolla klockan avseende magnetism - LEPSI - Watch MAGNETISM

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rivalen, 16 april 2016.

1. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

swedesoc och Cristian gillar detta.
  2. Cristian

Cristian Friends of KS

Borde ju testats på en omega! :)

3. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Tuff grej !

4. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Coolt! Laddade ner appen för att prova. Tydligen är alla mina klockor magnetiserade förutom min DD. Min Seiko-Chrono märker den av från typ 4cm, hehe. :hungover: Man kan ju fråga sig hur pålitlig den är, men den gav ju väldigt exakta utslag när den konfigurerades, så visst borde den känna av.

5. Wiliamo

Wiliamo Präst

Mina klockor var också magnetiserade enligt appen. Kanske beror på att jag har öppnat kylskåpet och tryckt på induktionshällens reglageknapp ett antal gånger:D

6. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Allt jag hade i byxfickorna var magnetiskt enligt appen.

Gummo gillar detta.
  7. Spencer

Tom en dryckesshaker var magnetiskt...

20160416_145115.jpg 20160416_145224.jpg

Bjoerlin76 och Gummo gillar detta.
  8. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Spencer gillar detta.
  9. Spencer

:D

10. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Har inga planer på att prova förrän någon av mina klockor bär sig konstigt åt. Men ni som provat. Graderar appen hur magnetiskt föremålet är. Isf hur tolkar man det?

Apropå appar. Någon som provat Wild Spectra Mobile Lite? Var den nåt att ha? Har bara försöt mig på den en gång, men då var det mycket ljud runt. Man skall kunna läsa av Amplitud med den om jag förstått rätt. Att man skulle kunna få precision om ett proffsinstrument är ju otänkbart, men kan den användas till nåt?

Gäller bägge två - du köper en beg klocka, har du nytta av nån av dessa två då om du inte kan gå inom en urmakare?

Kan inte pröva - bara för IPhone? http://www.masterhorologer.com/2016/04/lepsi-presents-demagnetiser-mobile-app.html

Senast ändrad: 16 april 2016
  11. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Passa dig för satan! Sy en foliedräkt asap!

Wiliamo och Spencer gillar detta.
  12. Stefan S

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    Som innehavare av en Omega 8500 Master Co-Axial (>15000 gauss) känner jag mig tvingad att prova detta. Nej, den var inte magnetisk. Däremot är min gamla Omega GMT cal 1128 magnetisk. Men den går väldigt väl inom COSC.

Jag kalibrerade appen med en kylskåpsmagnet enl instruktionen. Sedan ger den bara utslag en Magnetism Detected eller Magnetism Not Detected. Skulle gärna vilja veta mer om tekniken i den här appen och i min Iphone 5. Men värdet av detta känns klart tveksamt, jag tänker inte lämna in min GMT för avmagnetisering. Skulle klockan plötsligt börja forta sig rejält så är det ju denna till ingen hjälp om man säger så. Raderat appen.

Mårtenssons ur Brookfield