• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

App för att kolla klockan avseende magnetism - LEPSI - Watch MAGNETISM

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Coolt! Laddade ner appen för att prova. Tydligen är alla mina klockor magnetiserade förutom min DD. Min Seiko-Chrono märker den av från typ 4cm, hehe. :hungover: Man kan ju fråga sig hur pålitlig den är, men den gav ju väldigt exakta utslag när den konfigurerades, så visst borde den känna av.
 

Wiliamo

Panerai
Mina klockor var också magnetiserade enligt appen. Kanske beror på att jag har öppnat kylskåpet och tryckt på induktionshällens reglageknapp ett antal gånger:D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tom en dryckesshaker var magnetiskt...

20160416_145115.jpg
20160416_145224.jpg
 

Rivalen

Rolex
Har inga planer på att prova förrän någon av mina klockor bär sig konstigt åt. Men ni som provat. Graderar appen hur magnetiskt föremålet är. Isf hur tolkar man det?

Apropå appar. Någon som provat Wild Spectra Mobile Lite? Var den nåt att ha? Har bara försöt mig på den en gång, men då var det mycket ljud runt. Man skall kunna läsa av Amplitud med den om jag förstått rätt. Att man skulle kunna få precision om ett proffsinstrument är ju otänkbart, men kan den användas till nåt?

Gäller bägge två - du köper en beg klocka, har du nytta av nån av dessa två då om du inte kan gå inom en urmakare?

Kan inte pröva - bara för IPhone? http://www.masterhorologer.com/2016/04/lepsi-presents-demagnetiser-mobile-app.html
 
Senast ändrad:

Stefan S

Patek
2-Faktor
Som innehavare av en Omega 8500 Master Co-Axial (>15000 gauss) känner jag mig tvingad att prova detta. Nej, den var inte magnetisk. Däremot är min gamla Omega GMT cal 1128 magnetisk. Men den går väldigt väl inom COSC.

Jag kalibrerade appen med en kylskåpsmagnet enl instruktionen. Sedan ger den bara utslag en Magnetism Detected eller Magnetism Not Detected. Skulle gärna vilja veta mer om tekniken i den här appen och i min Iphone 5. Men värdet av detta känns klart tveksamt, jag tänker inte lämna in min GMT för avmagnetisering. Skulle klockan plötsligt börja forta sig rejält så är det ju denna till ingen hjälp om man säger så. Raderat appen.
 
Topp