• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple är övertygade att de kommer sänka Schweiz med sin smartklocka...

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ja, det är precis vad jag menar. Omega är som Volvo, en bra tillverkare men inte på samma nivå som Rolex mfl.

Vart skrev jag att de skulle göra det på en vecka? :bored:
Ja man får ju utgå ifrån att det fanns någon idé där nånstans i dina kommentarer om att omega inte är där idag och att det om möjligt tar väldigt lång tid samt ologiska jämförelser med Volvo, annars förstår jag inte varför du skrev öht.; mitt konstaterande om att Omega satsar på att konkurrera med Rolex är ju annars inget som är oförenligt med dina åsikter. Tror iofs att jag besitter mer kunskap om omegas nuvarande och kommande produktportfölj i jämförelse med dig :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ja man får ju utgå ifrån att det fanns någon idé där nånstans i dina kommentarer om att omega inte är där idag och att det om möjligt tar väldigt lång tid samt ologiska jämförelser med Volvo, annars förstår jag inte varför du skrev öht.; mitt konstaterande om att Omega satsar på att konkurrera med Rolex är ju annars inget som är oförenligt med dina åsikter. Tror iofs att jag besitter mer kunskap om omegas nuvarande och kommande produktportfölj i jämförelse med dig :)
Det gör du säkert men huruvida Omega kommer att lyckas eller inte avgörs inte av experter utan av konsumenterna :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det gör du säkert men huruvida Omega kommer att lyckas eller inte avgörs inte av experter utan av konsumenterna :)
Har jag påstått det eller? När har jag skrivit att Omega kommer att lyckas? Det här känns som en skitkonstig ickediskussion där du argumenterar för något jag inte ens skrivit.

Apple watch var det, back on topic :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har jag påstått det eller? När har jag skrivit att Omega kommer att lyckas? Det här känns som en skitkonstig ickediskussion där du argumenterar för något jag inte ens skrivit. Apple watch var det, back on topic :)
Jag tolkade dina inlägg som att du trodde att Omega skulle lyckas. Men visst kan vi släppa det :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hur menar du med att förra årets modell inte kommer vara kompatibel med årets modell? Var försvinner kompabiliteten menar du?

Mjukvaran är inga problem så den kan du ju inte syfta på, Apple är bra på att vara bakåtkompatibla. Som exempel släpptes nyligen iOS 9.x. Den mjukvaran är kompatibel bak till iPhone 4s, som släpptes 2011 - d.v.s. 4 år sedan.
Är den fortfarande kompatibel? Fått erbjudande om att köpa en för 7300:- är det ett bra köp tror du?
 
Topp