• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple vs. PC?

Icaras

Rolex
PC på stationär och MAC på laptop/padda är i mitt tycke den bästa lösningen :)

Tycker ändå att valmöjligheterna på t.ex iPad är för få. Händer ofta att jag känner mig begränsad.
 

16610

Patek
2-Faktor
Alltså virusprogram är rätt kass. Oavsett Mac eller PC. Programen måste ha "signaturen" för viruset för att upptäcka det. Kan ta lite tid så inte så stor ide att satsa på det.
 

Onelund

Rolex
Hur funkar Yosemite? Har inte uppgraderat då jag läst kommentarerna i app store som användare skrivit.
Har en 13" macbook pro.

Skärmavbild 2015-01-21 kl. 16.15.25.png


Har haft problem på ena macbook pro´n med sporadiska hängningar i Safari sedan jag uppgraderade den till Yosemite, på Imacen och 15" macbooken har jag inte haft några problem alls. Ska dra upp till Borås en dag i veckan för felsökning då jag tror det är ett minnes/hårdvaruproblem, inte ett mjukvarufel.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Macbook air som barnen leker med.
Vart i backen otaliga gånger.. funkar som om den fortfarande var ny nu 3 år senare.. den behandlingen hade PC inte fixat.
 

16610

Patek
2-Faktor
Har haft problem på ena macbook pro´n med sporadiska hängningar i Safari sedan jag uppgraderade den till Yosemite, på Imacen och 15" macbooken har jag inte haft några problem alls. Ska dra upp till Borås en dag i veckan för felsökning då jag tror det är ett minnes/hårdvaruproblem, inte ett mjukvarufel.

Vilken dag ska du till Borås?
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Jag kör Mac när det gäller bärbart, alltid. Behöver jag Windows (händer då och då i jobbet) on-the-go så finns alltid BootCamp.

Har en stationär PC hemma för terapi (spel).
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Kör Virtualbox istället, då kan du misshandla windows som du vill men ändå ha en fräsch kopia ett klick bort :)

Har kört Fusion och Parallells innan när jag har labbat på maskinen men nu har det mest varit i demosyfte så jag har snålat in på den kostnaden. Virtualbox är ju visserligen gratis om jag inte missminner mig, kanske ska kasta på det. Fixar det att lyfta in min BootCamp-installation till en VM?
 

Onelund

Rolex
Har kört Fusion och Parallells innan när jag har labbat på maskinen men nu har det mest varit i demosyfte så jag har snålat in på den kostnaden. Virtualbox är ju visserligen gratis om jag inte missminner mig, kanske ska kasta på det. Fixar det att lyfta in min BootCamp-installation till en VM?
Faktiskt aldrig kört bootcamp så jag kan inte svara på det. Kolla med fröken google om du kan lyfta ut bootcamp partitionen.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Min PC la av.. Köpte en Macbook air 13" i7, 8gb ram & 256gb flash HDD.
Använde den några timmar första gången igår och kommer aldrig någonsin äga en PC igen!
Skönt när man även har Ipad, Iphone & AppleTV, cirkeln är sluten.
 
Topp