• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple Watch köpa

adress

Friends of KS
Nästa månad är det dags för en ny utgift - Apple Watch. Den kommer att få slåss om plats med Rolex Datejust.
Eftersom jag är Applefreak sedan 1985 - är det bara ett måste. Kanske kommer det att vara lite " Rolex - kvalité över den - jämfört med andra märken i det segmentet.
Någon annan som funderar på att köpa - oavsett skäl - eller är det bara jag som är "knäpp" ?
 

morrism

Audemars
Du är knäpp! :)

Tycker inte alls den är "Apple", varför? Jo för att den är en kompromiss, en apple-pryl ska vara kompromisslös. Tror att det kommer bli en rejäl flopp och att apple-aktien kommer dyka efter att första försäljnings-siffrorna kommer in.
 

adress

Friends of KS
Du är knäpp! :)

Tycker inte alls den är "Apple", varför? Jo för att den är en kompromiss, en apple-pryl ska vara kompromisslös. Tror att det kommer bli en rejäl flopp och att apple-aktien kommer dyka efter att första försäljnings-siffrorna kommer in.
Vet inte riktigt vad du menar med " kompromiss" För att få användning av den fullt ut - skall man ju ha en iPhone. Tycker den banar väg precis som iMac eller iPhone / iPad. Sedan att det kommer " kopior" - är ju detsamma som med klockor som går i bräschen.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nästa månad är det dags för en ny utgift - Apple Watch. Den kommer att få slåss om plats med Rolex Datejust.
Eftersom jag är Applefreak sedan 1985 - är det bara ett måste. Kanske kommer det att vara lite " Rolex - kvalité över den - jämfört med andra märken i det segmentet.
Någon annan som funderar på att köpa - oavsett skäl - eller är det bara jag som är "knäpp" ?
En sak som förbryllar mig är varför den skulle ha 'rolex-kvalitet' jämfört med andra tillverkare?
De appleprodukter jag har är inte ett dugg bättre än några andra. Apple själva har ingen tillverkning (väl?).
Jag kan köpa att man betalar premium för mjukvaran om man gillar den men har aldrig fattat den där lyxmystiken över märket. Upplys mig gärna.

Vad gäller smartwatch så får de nog utvecklas ett par generationer innan jag hoppar på det tåget.
 

morrism

Audemars
Vet inte riktigt vad du menar med " kompromiss" För att få användning av den fullt ut - skall man ju ha en iPhone. Tycker den banar väg precis som iMac eller iPhone / iPad. Sedan att det kommer " kopior" - är ju detsamma som med klockor som går i bräschen.


De hade ju en massa sensorer och grejer från början, men det fick de ta bort pga. batteritid. Och tjockleken på klockan är ju i det grövsta laget, en riktig klump, värre en flera konkurrenter på marknaden. Och som sagt, du måste ha en iPhone med dig i fickan...
 

morrism

Audemars
En sak som förbryllar mig är varför den skulle ha 'rolex-kvalitet' jämfört med andra tillverkare?
De appleprodukter jag har är inte ett dugg bättre än några andra. Apple själva har ingen tillverkning (väl?).
Jag kan köpa att man betalar premium för mjukvaran om man gillar den men har aldrig fattat den där lyxmystiken över märket. Upplys mig gärna.


Apple har i allra högsta grad egen tillverkning. Det man betalar extra för är allt i datorn förutom ram-minne, HD och processor, vilket folk har svårt att greppa eftersom det inte mäts i siffror. Även om Apple sätter in en egenutvecklad trackpad som är dubbelt så dyr som konkurrenterna så beskriver man bara funktionerna med den och säger inte att det är "trackpad multitouch 2000 med 1200 dpi 2ms" t.ex. Sen när resten av PC-marknaden sett att det är hit så börjar man apa efter.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är det bara jag som undrar varför man skulle vilja köpa någon så fult?! I min värld så kan denna skapelse aldrig ersätta en riktig klocka, oavsett märke, tom en kopia skulle jag säga är bättre.

image.jpg
image.jpg
 

sir alex

Panerai
Känns tveksamt att ha en pryl med strålning som sitter fast på kroppen. Som att krypa in och sova inne i en mikrovågsugn.
 

Sond

Patek
OM et inte skulle se så överansträngt ut att ha två klockor skulle jag köpa en och ha på högra handen. Inte minst för att prova så man själv vet vad man talar om när man uttrycker åsikter..:p;)

Sedan till Mforce Jag har iPhone, iPad och MBA samt Apple-TV. Tycker alla håller en mycket hög kvalitet. Inte minst MBA:n överglänser andra. Andra jag kommit i kontakt med ska jag väl tillägga. Men det kan säkert finns några som har bättre Q, men jag har inte hittat dem. Lite dyra är de dock. Men nu var det ju Q som var på tapeten.
 

cedstroms

Omega
Jag är intresserad av klockan helt klart, men som princip undviker jag alltid att köpa version 1 av produkter då version 2 oftast är väldigt mycket bättre.

Dessutom kommer jag avstå smart-klockor t.o.m. de har löst höjden på klockan, alldeles för tjocka o klumpiga i nuläget.
 

FredrikQ

Breitling
Det är ett gigantiskt misslyckande från Apples sida att man måste aktivera displayen för att kunna se hur mycket klockan är... nästan lika pinsamt som att den bara har 18 timmars batteritid!!
 

jhm

Panerai
Nästa månad är det dags för en ny utgift - Apple Watch. Den kommer att få slåss om plats med Rolex Datejust.
Eftersom jag är Applefreak sedan 1985 - är det bara ett måste. Kanske kommer det att vara lite " Rolex - kvalité över den - jämfört med andra märken i det segmentet.
Någon annan som funderar på att köpa - oavsett skäl - eller är det bara jag som är "knäpp" ?


Som en riktig Appletaliban (trots att min Appleoskuld togs två år efter dig) så skulle jag definitivt inte vilja ha en AppleWatch. Hela tanken med att kunna ha en klocka och slippa telefonen försvinner med detta koncept. Inte minst på sommaren tycker jag det är skit, när mobil, nycklar, kortfodral etc, etc grejor skall med, och jag som man inte har handväska. Ju färre prylar desto bättre, och den vanliga automatiska klockan har man alltid på armen. :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hade jag sett något användningsområde för klockan hade jag köpt en för att testa. Men tror inte ens att det blir ett "pröva på" köp. Den känns sååå menlös.
Har för många andra "riktiga" klockor som den aldrig skulle kunna ersätta [emoji12]
 

jhm

Panerai
Hade jag sett något användningsområde för klockan hade jag köpt en för att testa. Men tror inte ens att det blir ett "pröva på" köp. Den känns sååå menlös.
Har för många andra "riktiga" klockor som den aldrig skulle kunna ersätta [emoji12]


Och då är ändå AppleWatch rankad som en av de bättre smartklockorna på marknaden. :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Apple har i allra högsta grad egen tillverkning. Det man betalar extra för är allt i datorn förutom ram-minne, HD och processor, vilket folk har svårt att greppa eftersom det inte mäts i siffror. Även om Apple sätter in en egenutvecklad trackpad som är dubbelt så dyr som konkurrenterna så beskriver man bara funktionerna med den och säger inte att det är "trackpad multitouch 2000 med 1200 dpi 2ms" t.ex. Sen när resten av PC-marknaden sett att det är hit så börjar man apa efter.
Sa visserligen inget om utveckling utan tillverkning. Men ok!
Kan inte heller påstå att trackpaden på min macbook skulle vara häftigare att använda än den på mina andra datorer men jag använder den säkert fel.
Tycker inte heller det blir något superpremium pga de.
Var uppriktigt nyfiken på vad som är så häftigt för jag tycker inte det finns nåt.

Kan ju iofs vara svårt för en liten (nåja) Orientsamlare att relatera till 'rolexpremium'. Så jag fattar förmodligen inte -helt enkelt.
 

jhm

Panerai
Sa visserligen inget om utveckling utan tillverkning. Men ok!
Kan inte heller påstå att trackpaden på min macbook skulle vara häftigare att använda än den på mina andra datorer men jag använder den säkert fel.
Tycker inte heller det blir något superpremium pga de.
Var uppriktigt nyfiken på vad som är så häftigt för jag tycker inte det finns nåt.

Kan ju iofs vara svårt för en liten (nåja) Orientsamlare att relatera till 'rolexpremium'. Så jag fattar förmodligen inte -helt enkelt.


Den allra största skillnaden idag, är materialval och kvalitetskontroll (fast så har det alltid varit). Finns få om ens någon annan tillverkare som smiskar Apple på fingrarna när det kommer till det ovan nämnda. Den enda skillnaden idag är att allt görs i Kina, även Appleprodukter. På den gamla goda tiden satte man ihop grejorna på Irland. :)
 

morrism

Audemars
Den allra största skillnaden idag, är materialval och kvalitetskontroll (fast så har det alltid varit). Finns få om ens någon annan tillverkare som smiskar Apple på fingrarna när det kommer till det ovan nämnda. Den enda skillnaden idag är att allt görs i Kina, även Appleprodukter. På den gamla goda tiden satte man ihop grejorna på Irland. :)


Men om man kallar att ha tillverkning utomlands för att "inte tillverka själv", då finns det inte många företag kvar i världen som "tillverkar själv".
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Och då är ändå AppleWatch rankad som en av de bättre smartklockorna på marknaden. :)

Sant , men som sagt menlös pryl för min del iaf. Jag hade inte ens brytt mig om den hade haft super prestanda med 16 gig ram och 8xquadro processor , 25megapixel kamera å 25tb minne och sist men inte minst en Ultra 5k skärm.

Seriöst skulle man ens vilja se en film på den lilla pluttiga skärmen ? , eller ta knivskarpa bilder NOT [emoji4]
 
  • Like
Reactions: jhm
Topp