• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apples guld-klocka repas mindre

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Med risk för att reta många nu ;)

Har jobbat med reklam och foto i stora delar av mitt liv.
Alltid varit en hängiven Apple fan, och haft dom flesta av deras produkter och dom är bara bäst !!
Men den här klockan skulle jag verkligen inte vilja ha, även om jag fick den skulle jag aldrig bära den..
Varför ?? inte för att den är ful. Men så sjukt stressande att även på armen i ett redan så uppkopplat samhälle
få all denna information, som ständigt påminner mig om allt jag ska och bör göra :)

Nej fy fan vad hemskt, Hellre ett vintage ur på armen, en kall öl i hängmattan och lite skön musik på stereon.

/Mathias
 

mps

Cartier
Retro, är produkter som är nya, men designats för att se gamla ut, inget annat. Så nu vet du det. ;) Beträffande operativsystemet, ser jag att du inte varit med från början. Apple har aldrig haft ett så stabilt OS någonsin. Jag är av den gamla skolan, och kunde på MacOS v.4 -- 9.2, i stort sett allt som fanns att kunna.

Jag var en hejare på tillägg och inställningsprogram, och hur dessa i olika kombinationer, och med vissa program eller hårdvara kunde spöka. Jag visste även hur man löste problemen (hårdvara som mjukvara). Hur ser OSX ser ut i sina beståndsdelar idag, har jag betydligt sämre koll på och det är klart, idag innehåller systemet ca 30 000 fler filer, än vad det gjorde på den tiden. Men stabilt, det är det idag.

Småsaker har spökat för vissa användare, och jag fick själv gå tillbaka från Mavericks, till MountainLion, eftersom det inte funkade med min kringhårdvara. Med Yosemite är det inte längre några problem. Det du verkar anmärka på ovan, är snarare egna preferenser och kanske jämför du med något annat?! Nytänket har inte försvunnit, men man kan inte uppfinna hjulet om och om igen.

Tittar du på teknikutvecklingen sedan 60-talet till idag, är det rimligt att anta att takten mattats av något de senaste fem till tio åren. Inte minst har all tillverkning i Kina bidragit till detta. Dessutom har tillverkarna ett annat fokus idag, än vad de hade för tio år sedan, då allting handlade om bits och megabyte och hur mycket sladdar och teknik de tryckt in i sina apparater (observera min ironi). Sånt är för de flesta kunder ofta sekundärt, så länge deras behov tillfredsställs . :)

Vi byter retro mot vintage :)
Vintage känns dock för gammalt i detta fallet.
Gamla häckar funkar kanske bättre :)

Nä. Är ganska nya på Mac fortfarande.
Var med sedan 10.5. 10.6 är fortfarande favoriten.
10.10 har diskuterats med kollegor och bekanta. Många fick samma uppfattning och flera har nergraderat.

Håller med fullt ut och säger själv samma sak!
Förr så var allt WOW!
Som när tvspel var 8bit och sen kom en 16 el 32bit. Oh shit!
Idag tas allt för givit och man vill gärna ha nästa modell igår.

Jag kommer dock köpa deras Watch som den fanboy jag är.
Men vacker är den dock inte.
 
  • Like
Reactions: jhm
Topp