• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Applikation för klockans avvikelse (Play Store)

Skulle ni tänka er att använda en sådan app (För android telefoner)?

  • Ja

    Röster: 16 84.2%
  • Nej

    Röster: 3 15.8%

  • Totala väljare
    19

daveid

Cartier
2-Faktor
Tänkte kolla om det finns någon efterfrågan för en android-applikation som håller koll på klockans avvikelse. Har sett att bra appar finns i app store men i play store har jag inte hittat något som fungerar bra. Tanken är att man ska ta kort på klockan i intervaller, justera pilar efter sekund, minut och timvisaren efter hur de ligger vid varje tillfälle, sedan så räknas en avvikelse ut. Jag har hittat en liknande app vars igenkänning av visare knappast funkar, tanken är att man istället ska justera dessa själv .

Finns det redan någon annan bra app i play store som jag missat? Annars tänkte jag utveckla en sån app under sommaren.

Den kommer givetvis vara gratis och utan reklam då det är ett hobbyprojekt. Tänkte även satsa på att appen ska vara elegant utformad då de appar jag sett inte är särskilt estetiskt tilltalande. Så vad är era åsikter? Alla tips och åsikter uppskattas!
 

Fanboy

Cartier
Kör på, har visserligen iOS men hade jag kört android så hade jag blivit tacksam! Själv kör jag någon liknande app på iphåånen, twixt :)
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Finns redan ett antal.
Exempelvis
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tickoprint som går på ljudet från verket.
https://play.google.com/store/apps/details?id=sk.kfb.hurban.watch som gör det du vill.
Ska väl tillägga att jag inte testat dem och har ingen aning om de är bra eller inte.

Med det sagt kan du säkert göra det bättre.
Lycka till!
Tack för input! Det uppskattas! Den andra appen har jag testat, får varken kameran att fokusera eller igenkänningen av visarna korrekt. Men ungefär så är det tänkt att det ska fungera fast att man justerar visarna manuellt efter att man tagit kortet. Hur funkar den första appen? Behöver man någon extern enhet för att kunna använda den?

Kör på, har visserligen iOS men hade jag kört android så hade jag blivit tacksam! Själv kör jag någon liknande app på iphåånen, twixt :)
Nice! Tack för input, justerar man visarna själv med den appen eller görs det automatiskt?
 

Fanboy

Cartier
Tack för input! Det uppskattas! Den andra appen har jag testat, får varken kameran att fokusera eller igenkänningen av visarna korrekt. Men ungefär så är det tänkt att det ska fungera fast att man justerar visarna manuellt efter att man tagit kortet. Hur funkar den första appen? Behöver man någon extern enhet för att kunna använda den?


Nice! Tack för input, justerar man visarna själv med den appen eller görs det automatiskt?
Man justerar visarna själv, vilket brukar fungera ganska bra faktiskt! :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tack för input! Det uppskattas! Den andra appen har jag testat, får varken kameran att fokusera eller igenkänningen av visarna korrekt. Men ungefär så är det tänkt att det ska fungera fast att man justerar visarna manuellt efter att man tagit kortet. Hur funkar den första appen? Behöver man någon extern enhet för att kunna använda den?


Nice! Tack för input, justerar man visarna själv med den appen eller görs det automatiskt?
Första funkar som en enkel timegrapher.
Micen (helst headset) lyssnar på verket och appen avgör hur det går. Man skriver in lite info innan typ frekvens osv.
Blir bättre med boettlocket av men jag testade en sån app (annan än den jag länkade men det var på android) och den läste av även med det på.
Om det funkar bra eller ej vågar jag inte svara på eftersom jag aldrig köpte full funktionalitet.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Har använt Watch Accuracy en del jag med men det kan vara lite svårt att få till resultaten på ett bra sätt med den appen tycker jag.
Då föredrar jag WatchCheck som gör det den ska på en tillfredsställande sätt.
Jag har testat båda. WatchCheck förstår jag inte alls och jag lyckas inte få kameran att fokusera med Watch Accuracy på min s6a... Tanken är att det ska vara likt watch accuracy när det kommer till det med visarna (watch accuracy verkar även ha en bugg som gör att den inte fungerar optimalt). Skulle gärna ha andra funktioner och inte enbart tidsavvikelse, men kommer inte på några fler ideer atm. :) Tack för input, uppskattas verkligen. :)
 
  • Like
Reactions: Nic
Topp