Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Applikation för klockans avvikelse (Play Store)

Diskussion i 'Diskussion' startad av daveid, 28 maj 2016.

?

Skulle ni tänka er att använda en sådan app (För android telefoner)?

1. Ja

16 röst(er)
    84,2%
  2. Nej

3 röst(er)
    15,8%
  1. daveid
    Trådstartare

daveid Stadsbo

Tänkte kolla om det finns någon efterfrågan för en android-applikation som håller koll på klockans avvikelse. Har sett att bra appar finns i app store men i play store har jag inte hittat något som fungerar bra. Tanken är att man ska ta kort på klockan i intervaller, justera pilar efter sekund, minut och timvisaren efter hur de ligger vid varje tillfälle, sedan så räknas en avvikelse ut. Jag har hittat en liknande app vars igenkänning av visare knappast funkar, tanken är att man istället ska justera dessa själv .

Finns det redan någon annan bra app i play store som jag missat? Annars tänkte jag utveckla en sån app under sommaren.

Den kommer givetvis vara gratis och utan reklam då det är ett hobbyprojekt. Tänkte även satsa på att appen ska vara elegant utformad då de appar jag sett inte är särskilt estetiskt tilltalande. Så vad är era åsikter? Alla tips och åsikter uppskattas!

Lundgren och Kai gillar detta.
  2. Fanboy

Fanboy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Kör på, har visserligen iOS men hade jag kört android så hade jag blivit tacksam! Själv kör jag någon liknande app på iphåånen, twixt :)

daveid gillar detta.
  3. Mforce

Mforce Biskop

engst och daveid gillar detta.
  4. daveid
    Trådstartare

daveid Stadsbo

Tack för input! Det uppskattas! Den andra appen har jag testat, får varken kameran att fokusera eller igenkänningen av visarna korrekt. Men ungefär så är det tänkt att det ska fungera fast att man justerar visarna manuellt efter att man tagit kortet. Hur funkar den första appen? Behöver man någon extern enhet för att kunna använda den?

Nice! Tack för input, justerar man visarna själv med den appen eller görs det automatiskt?

5. Fanboy

Fanboy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Man justerar visarna själv, vilket brukar fungera ganska bra faktiskt! :)

daveid gillar detta.
  6. daveid
    Trådstartare

daveid Stadsbo

Tack återigen, tråkigt att någon annan redan genomfört samma idé. Men en bra, solid app för android kan inte skada antar jag. Alltid bra att fylla ut cv:t med lite appar :)

Fanboy gillar detta.
  7. Mforce

Mforce Biskop

Första funkar som en enkel timegrapher.
    Micen (helst headset) lyssnar på verket och appen avgör hur det går. Man skriver in lite info innan typ frekvens osv.
    Blir bättre med boettlocket av men jag testade en sån app (annan än den jag länkade men det var på android) och den läste av även med det på.
    Om det funkar bra eller ej vågar jag inte svara på eftersom jag aldrig köpte full funktionalitet.

daveid gillar detta.
  8. Nic

Nic Präst

Från:
    Hälsingland
    Har använt Watch Accuracy en del jag med men det kan vara lite svårt att få till resultaten på ett bra sätt med den appen tycker jag.
    Då föredrar jag WatchCheck som gör det den ska på en tillfredsställande sätt.

Mforce och daveid gillar detta.
  9. daveid
    Trådstartare

daveid Stadsbo

Jag har testat båda. WatchCheck förstår jag inte alls och jag lyckas inte få kameran att fokusera med Watch Accuracy på min s6a... Tanken är att det ska vara likt watch accuracy när det kommer till det med visarna (watch accuracy verkar även ha en bugg som gör att den inte fungerar optimalt). Skulle gärna ha andra funktioner och inte enbart tidsavvikelse, men kommer inte på några fler ideer atm. :) Tack för input, uppskattas verkligen. :)

Nic gillar detta.
  10. galácticon

galácticon Biskop

Mårtenssons ur Brookfield