• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aqua Terra Golf? Erfarenheter?

Gavve

Greven
2-Faktor
Har blivit riktigt sugen på en AT 8500 i storlek 41,5 mm. Då jag är en sucker för svarta urtavlor är det bara svart som gäller och för 41,5 mm finns ju denna bara i den så kallade "Golf" med gröna index.

Hittar lite om denna modell på nätet och är lite velig när det gäller det gröna. Ska man vänta in en helsvart modell istället (om det nu kan tänkas komma)?

Någon med erfarenheter? Leben skrev något för inte så länge sedan något i stil med att den var "trevlig men lite skum", i övrigt dålig med erfarenheter!
 

Dubbes

Cartier
Jag gillar modellen men kanske inte tavlan.
Det finns en rad med snygga tavlor, gillar den nya blåa.

OmegaSeamasterGreenKS.jpg


http://www.dubbe.nu/2012/12/03/fyra-nya ... seamaster/
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Aqua Terra Golf? Erfarenheter?

Jag älskar looken på modellen, men tror att man lätt kan tröttna på det gröna efter ett tag. Det känns inte så tidlöst utan mer en modenyck... Hade jag haft råd hade jag definitivt köpt den blå, den är helt underbar på nära håll!
 

Ricrob

Patek
Jag ger den svart/gröna en fet tumme upp MEN jag skulle personligen spela safe och satsa på den grå, dels för risken att tröttna är mindre och dels för att jag misstänker att efterfrågan och andrahandsvärdet kommer vara lägre på Golfen.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Ricrob skrev:
Jag ger den svart/gröna en fet tumme upp MEN jag skulle personligen spela safe och satsa på den grå, dels för risken att tröttna är mindre och dels för att jag misstänker att efterfrågan och andrahandsvärdet kommer vara lägre på Golfen.

Nu är det flipparen i dig som talar ;)

Tänker dock precis likadant, är osäker på hur det gröna ser ut i olika ljus och vinklar. Man skulle ju helst vilja provcykla den någon vecka eller så
 

Dubbes

Cartier
Gavve skrev:
Dubbes skrev:
Jag gillar modellen men kanske inte tavlan.
Det finns en rad med snygga tavlor, gillar den nya blåa.

http://www.dubbe.nu/2012/12/03/fyra-nya ... seamaster/

Blå är riktigt nice men finns också den (precis som vanlig svart) bara i 38,5 mm dessvärre

Precis! Tänkte inte på de. Det är en behaglig storlek.
Den som är 41.5 är väldigt trevlig och det finns en svart/grå tavla till den storleken oxå. Med eller utan länk.
 

Dubbes

Cartier
Re: Sv: Aqua Terra Golf? Erfarenheter?

Camo00 skrev:
Gavve skrev:
Dubbes skrev:
Jag gillar modellen men kanske inte tavlan.
Det finns en rad med snygga tavlor, gillar den nya blåa.

http://www.dubbe.nu/2012/12/03/fyra-nya ... seamaster/

Blå är riktigt nice men finns också den (precis som vanlig svart) bara i 38,5 mm dessvärre
Ah, sorry! Trodde den jag klämde på var över 40, den känns stor...

Tycker du 41.5 är för stort skulle jag satsa på den mindre. den är skön.
Bra storlek som gå att ha vida alla tillfällen utan att vecka anstöt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tycker den är fin. Jag skulle dock se till att testa den stora varianten ett gäng gånger innan jag handlade. Jag har haft en Railmaster som är samma boett och då tyckte jag 39mm var mer än tillräckligt stort. Gillar du storleken så tycker jag du borde slå till. Den där är riktigt snygg och den gröna texten känns lite kul. Jag skulle dock aldrig skaffa större än 39mm på denna modell.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Per skrev:
Tycker den är fin. Jag skulle dock se till att testa den stora varianten ett gäng gånger innan jag handlade. Jag har haft en Railmaster som är samma boett och då tyckte jag 39mm var mer än tillräckligt stort. Gillar du storleken så tycker jag du borde slå till. Den där är riktigt snygg och den gröna texten känns lite kul. Jag skulle dock aldrig skaffa större än 39mm på denna modell.

Har haft en AT 2500 på 42,3 mm och den är ju både marginellt större, men framför allt mycket lägre än AT 8500. Därför är inte riktigt jämförelse med railmaster adekvat i detta sammanhang. Det är en helt annan boett på 2500 gentemot 8500.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Gavve skrev:
Per skrev:
Tycker den är fin. Jag skulle dock se till att testa den stora varianten ett gäng gånger innan jag handlade. Jag har haft en Railmaster som är samma boett och då tyckte jag 39mm var mer än tillräckligt stort. Gillar du storleken så tycker jag du borde slå till. Den där är riktigt snygg och den gröna texten känns lite kul. Jag skulle dock aldrig skaffa större än 39mm på denna modell.

Har haft en AT 2500 på 42,3 mm och den är ju både marginellt större, men framför allt mycket lägre än AT 8500. Därför är inte riktigt jämförelse med railmaster adekvat i detta sammanhang. Det är en helt annan boett på 2500 gentemot 8500.
Ah, visste jag inte. :)

Tack för infon.
 
Topp