• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aqua Terra med Mesh eller original länk?

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vilket tycker ni är snyggast ? Hade lite problem att bestämma mig faktisk.

Fast mesh bandet är sjukt mycket skönare än originallänken iaf. Det är e sak som är säker.

ebavu2ev.jpg


evyrepy8.jpg


vyhyreja.jpg



Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Får man direkt lägga en röst på länken...meshet känns för retro på den klockan IMO...
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Njooo kanske. Men jag tänkte skaffa en SMP 300 gmt och slänga på ett mesh. Gillar verkligen dom armbanden, tror det gör sig bättre på en SMP med blå urtavla och bezel. Så bryter det av lite, blir näst in på lite blingit på Aqua Terran faktiskt. Men känslan är oslagbart, mesh armbandet känner man knappt att man har på armen :)


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 

Barda

Cartier
Länk! Slut på diskussion... Men jag gillar iofs inte mesh på någon klocka.

Som vanligt gäller dock, "min smak är inte bättre än någon annans... men den är rätt" ;)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag skulle kört länk då den är mer dressig än toolig i min värld, "grovt" mesh är galant till robustare klockor.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
meshlänken är ljuvlig i komfort mot originallänken, men nu va ju tråden om utseende inte komfort hehe


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Eller så sätter du på ett brunt original-crocco med vita sömmar. Ett mesh ska sitta på en tool-watch. Den där kvalar inte inte in som tool-watch. Sorry, går bort i min bok.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja det är faktiskt en snygg combo.
Men klockan ryker på Onsdag oavsett,
Dags att Filippa till en ny ;)


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fick datatrubbel och mina mail försvann
Så om allt går som det ska, ska länken bort efter onsdag . Vet som sagt inte vilka som hade mailat mig och va intresserade av Mesh länken. Men ska jag kanske sätta ut den på "sälj" här till högstbjudande eller vad säger du ?


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 
MacRulez4ever skrev:
Fick datatrubbel och mina mail försvann
Så om allt går som det ska, ska länken bort efter onsdag . Vet som sagt inte vilka som hade mailat mig och va intresserade av Mesh länken. Men ska jag kanske sätta ut den på "sälj" här till högstbjudande eller vad säger du ?

Tror att Tradera är bättre om du vill sälja till högstbjudande, här behöver du sätta det pris du vill ha...
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Nato! Givet band på den klockan är ju ett Natoband, t.ex ett mörkblått! Om valet ska ske mellan mesh och länk så är det lika givet där: Länk!

//John
 
NATO är absolut en bra idé, min är ju snarlik, här på ett "soft weave" i valnötsfärg från Gnomon, och klär sig fint med en NATO-rem. Om det absolut ska vara länk, så tycker jag imho att originallänken passar bättre än mesh i just det här fallet.

Vänligen
Undersköterskan

12345.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Min åsikt i detta ämne är att om du ska ha länk så kör på originallänken, har aldrig gillat mesh... En mörkblå eller mörkgrå Nato är finfint om du vill ha lite omväxling.

Sen kan du ju säkert plocka upp en läderrem oxå, finns ju remmar med blått i sig som kan plocka upp indexen på ett trevligt sätt
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Mesh ser förvånansvärt bra ut. Nu är iofs denna tråd tre månader gammal så hur blev det, har du klocka/mesh/länk kvar? :D
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Aqua Terra med Mesh eller original länk?

Jag gillar mesh, men på ATn såg det ut lite som när en jätteliten hund har ett för stort nit- halsband. Skeva proportioner och stilar... Röstar på länken! :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
Mesh ser förvånansvärt bra ut. Nu är iofs denna tråd tre månader gammal så hur blev det, har du klocka/mesh/länk kvar? :D

Klockan är iväg flippad med originallänken. Meshet sålde jag separat!


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 
Topp