• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aquanaut....vad säger ni?

watchdreamer

Panerai
image.jpg
Ute i Sthlm natten och träffade en bekant med en Aquanaut, känner mig tveksam på om den är äkta, vad säger
Panelen???
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Aldrig sett en live men lumen ser Moss grön ut o_O

Edit: patina på visarna ska det stå men annars snygg :bag:
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har min på armen och jämför, hittar ingenting direkt som avslöjar kopia.
Möjligtvis något mindre typsnitt på sjuan i datumet.
Gummit är mycket slitet och kan mycket väl vara äkta.
Det är en -08 eller -09 skulle jag säga.
Som sagt, hade man synat verket genom glaset så hade man nog sett något.
/j
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kan inte den modellen så bra för att säga så mycket, men om bakboett är öppet så kan du titta på verket. Jag har aldrig sett en kopia som man inte ser det på verket, helt enkelt inte samma finish som man kan förvänta sig av en PP.
 

watchdreamer

Panerai
Tack för kommentarer......håller med såg rätt sliten ut, men vet inte?? Bakboetten hann jag ej fota, som säker avslöjar det mesta.
 

Biffbert

Cartier
Ingen kunnig man gällande PP direkt och kanske inbillar mig men tycker 10 och 2 sitter i lite olika höjd sett till textens "ram" mellan dem? o_O
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Aquanaut är väl ganska lätt att få till rätt om man gör en kopia i och med att den är så avskalad i designen?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Här är en jämförelse, obviously syns lumen mer på TS bild i och med det mörkare och gulare ljuset.

image copy.jpg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tycker lumen klockan runt klockan 5-6-7 ser konstig ut. Sitter liksom snett i mina ögon. Annars så skulle jag vilja se en bild på baksidan.
 

Osclat

Cartier
Gummit såg inte så exklusivt ut men annars tycker jag att själva uret såg äkta ut för det otränade ögat.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Är lumen verkligen så dåligt placerad och risig finish så är det sjukt om den är äkta.
Under 6 an är det inte ens centrerat i index ?
 

Dr.Rolex

Omega
Här är en jämförelse, obviously syns lumen mer på TS bild i och med det mörkare och gulare ljuset.

image copy.jpg
Nu är jag verkligen inte personen att svara på om den är äkta eller ej, men av att bara titta på bilderna tycker jag sekundvisaren ser betydligt längre ut på klockan i fråga (till höger) men det kanske bara är vinkeln fotot är taget..
 
P

Philippe Stern

Guest
Nu är jag verkligen inte personen att svara på om den är äkta eller ej, men av att bara titta på bilderna tycker jag sekundvisaren ser betydligt längre ut på klockan i fråga (till höger) men det kanske bara är vinkeln fotot är taget..
Urtavlan är inte rund. Den kommer närmare kanten vid kl 12, 3, 6 och 9.
 
Topp