• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aquq terra

Apan75

Breitling
Ny här och med ett nyväckt intresse för en riktig klocka undrar jag lite allmänt om Aqua terran. Fallgropar, värt att lägga extra pengar på osv? Jag kommer att vilja ha den med läderband men har förstått att smartaste är att köpa med länk och sen byta själv, tips på det?
Tack på förhand!
 
Alltid klokt att ta ut klockan på länk då det höjer andrahandsvärdet och alltid är dyrt att köpa till separat efteråt. Jag har länk till alla mina klockor men kör nästan enbart med NATO och Zulu.

AT är otroliga klockor; så mångsidiga ! Satsa på AT 8500; prispåslaget gentemot klockorna med 2500B/C är ett ynka knippe tusenlappar men skillnaden är milsvid. AT 8500 har världens bästa urverk och en kassaskåpsliknande kvalitetskänsla; enbart skillnaden i länkkonstruktionen motiverar egentligen prisskillnaden. Finns i massor av olika versioner, så det är bara att pröva sig fram sett till storlek och färgsättning. Personligen är jag svag för de första årgångarna med AT 8500 som hade vitguldsram runt datumfönstret; Omega plockade sedermera bort detta då det ansågs skymma och skugga datumet, men ack så snyggt det var med den ramen runt datumet.

Lycka till i jakten på en AT. Du är på helt rätt spår !

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Alltid klokt att ta ut klockan på länk då det höjer andrahandsvärdet och alltid är dyrt att köpa till separat efteråt. Jag har länk till alla mina klockor men kör nästan enbart med NATO och Zulu.

AT är otroliga klockor; så mångsidiga ! Satsa på AT 8500; prispåslaget gentemot klockorna med 2500B/C är ett ynka knippe tusenlappar men skillnaden är milsvid. AT 8500 har världens bästa urverk och en kassaskåpsliknande kvalitetskänsla; enbart skillnaden i länkkonstruktionen motiverar egentligen prisskillnaden. Finns i massor av olika versioner, så det är bara att pröva sig fram sett till storlek och färgsättning. Personligen är jag svag för de första årgångarna med AT 8500 som hade vitguldsram runt datumfönstret; Omega plockade sedermera bort detta då det ansågs skymma och skugga datumet, men ack så snyggt det var med den ramen runt datumet.

Lycka till i jakten på en AT. Du är på helt rätt spår !

Vänligen
Forumets undersköterska

Hur var det nu, den utan datumram och den med, är det bara estetiska skillnader på de två?
 
Hur var det nu, den utan datumram och den med, är det bara estetiska skillnader på de två?

Ja, det finns ingen teknisk skillnad per automatik beroende på om klockan har eller inte har ramen runt datumfönstret (kvartsversionerna har alltid saknat den, men vi pratar ju om AT 8500 här) - den fanns på de första årgångarna av modellen, sålunda med både kaliber 8500A och även de första (Skyfall-versionen) med kaliber 8500B.

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Topp