Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Aquq terra

Diskussion i 'Diskussion' startad av Apan75, 22 april 2016.

1. Apan75
    Trådstartare

Apan75 Torpare

Ny här och med ett nyväckt intresse för en riktig klocka undrar jag lite allmänt om Aqua terran. Fallgropar, värt att lägga extra pengar på osv? Jag kommer att vilja ha den med läderband men har förstått att smartaste är att köpa med länk och sen byta själv, tips på det?
    Tack på förhand!

2. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Alltid klokt att ta ut klockan på länk då det höjer andrahandsvärdet och alltid är dyrt att köpa till separat efteråt. Jag har länk till alla mina klockor men kör nästan enbart med NATO och Zulu.

AT är otroliga klockor; så mångsidiga ! Satsa på AT 8500; prispåslaget gentemot klockorna med 2500B/C är ett ynka knippe tusenlappar men skillnaden är milsvid. AT 8500 har världens bästa urverk och en kassaskåpsliknande kvalitetskänsla; enbart skillnaden i länkkonstruktionen motiverar egentligen prisskillnaden. Finns i massor av olika versioner, så det är bara att pröva sig fram sett till storlek och färgsättning. Personligen är jag svag för de första årgångarna med AT 8500 som hade vitguldsram runt datumfönstret; Omega plockade sedermera bort detta då det ansågs skymma och skugga datumet, men ack så snyggt det var med den ramen runt datumet.

Lycka till i jakten på en AT. Du är på helt rätt spår !

Vänligen
    Forumets undersköterska

Eurenius, JayLar och Songer gillar detta.
  3. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Hur var det nu, den utan datumram och den med, är det bara estetiska skillnader på de två?

4. Såkkett

Såkkett Bonde

Den med ram får man väl ta av sig om man skall laga mat på induktionshäll då den inte är master caoxial supermagnetskyddad? ;)

MånsT och Spencer gillar detta.
  5. jazzy jeff

jazzy jeff Friends of KS

Nej, den senare utan ram har Master Co-Axial-verket (15.000 gauss). Den har även PCL.

Eurenius gillar detta.
  6. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Ja, det finns ingen teknisk skillnad per automatik beroende på om klockan har eller inte har ramen runt datumfönstret (kvartsversionerna har alltid saknat den, men vi pratar ju om AT 8500 här) - den fanns på de första årgångarna av modellen, sålunda med både kaliber 8500A och även de första (Skyfall-versionen) med kaliber 8500B.

Vänligen
    Forumets undersköterska

Eurenius gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield