• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AR vs None AR

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Det här med Omegas AR är rent förbluffande. Ibland "finns inget" glas där helt enkelt. Kan inte sluta sitta å vrida å vända på den och kommer på mig själv att sitta med ett leende på läparna.
image.jpeg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Man ser ju verkligen på bilden hur stor skillnad det gör. Nu kommer hardcore fansen ändå säga att det inte behövs, att det gör att klockan ser blingigare ut, att det ger närvaro bla bla bla. Men som sagt, tittar man på bilden och inte är blind så ser man.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag håller med och tycker faktiskt att flera Rolexklockor lider av dålig AR. Ta t.ex. Oyster Perpetual med de nya lekfulla tavlorna. Hade kunnat poppa riktigt bra men ibland ser de bara gråa och blaskiga ut pga. att glaset dödar urtavlan. Att även enkla svarta tavlor kan lida av det är ju uppenbart av TS bild.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jag håller med och tycker faktiskt att flera Rolexklockor lider av dålig AR. Ta t.ex. Oyster Perpetual med de nya lekfulla tavlorna. Hade kunnat poppa riktigt bra men ibland ser de bara gråa och blaskiga ut pga. att glaset dödar urtavlan. Att även enkla svarta tavlor kan lida av det är ju uppenbart av TS bild.
Håller med, PO'n jag hade (Rodium) hölls tillbaka av avsaknaden av AR.

Du måste ju synka tiden på dem..;)
Jagar inte exakthet ;)

Gott sug :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Helt meningslöst att lägga ner massa tid på att tillverka bra tavla och bra visare och därefter skita i minst inre AR. Vitguldsvisare... Jaha, MEN JAG KAN JU FÖR FN INTE SE DEM! :D

image.jpeg

Så här krispigt hade det kunnat vara i samtliga vinklar. Det sabbade verkligen hela klockan.

image.jpeg

Bra AR!
 
Topp