• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AR vs None AR

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Även denna är hyfsad :)
IMG_20150821_160009.JPG
 

Zcorp

Omega
2-Faktor
Borde inte vara något problem för en urmakare att ordna 2xAR. Man kanske skulle då köpa extra glas om man sedan ska sälja iväg klockan.
 

Ruben

Rolex
Tycker det är helt ofattbart att rolex inte har AR. Rolex gör ju i och för sig en hel del toolwatches som ska tåla endel. Därav kan man väl köpa att det inte finns någon AR på utsidan av glaset.
Men! Hur man inte kan sätta AR på insidan är den stora frågan ..

Fråga: när började de första klockarna med AR produceras?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Att tillverka en klocka i det dyrare skiktet 2016 utan AR med motiveringen att det kan repas måste väl vara lika jä*la korkat som att tillverka en bil utan AC/klima bara för att den kan gå sönder!??
Tur för Rolex så har dom tillräckligt med fanboys så dom kan skita i det.
Lite som Panerai och wr på 30m på deras nyaste skapelse..
 

Zingo

Rolex
I-landsproblem deluxe! :nailbiting:

Hur har jag kunnt se tiden innan jag blev medveten om detta eminenta problem? o_O
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Rolex släpar ju efter på en del, är ju först med SubC som den mest (?) populära modellen fått ett lås som utstrålar "premium, bitches". Varför? Fråga Rolex.
Själv blir jag tokig på klockor utan AR. Det kan omöjligtvis vara en svindyr process och när man som jag hade en Breitling som första "riktiga" klocka blir det något av en shock att titta på en Rolex en bländande solig dag. I skrivande stund har jag en safirklocka utan AR och frågan är hur långvarig den blir, någon Rolle lär det nog inte bli förrän de kommer med i AR-matchen.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ibland undrar man hur dom tänker.
IMG_0983.JPG

När man kollar rakt uppifrån, från sidan, från överallt ser man inte ens att det är ett glas där.. sinnesjukt bra AR! (Dålig snabb bild, sorry)

IMG_0981.JPG

MEN HELA TAVLAN ÄR JU TA MIG F@N HÖGBLANK. Hur tänkte dom? Snälla förklara?
IMG_0984.JPG

Älskar btw denna klocka!
 
Senast ändrad:

Stefan S

Patek
2-Faktor
Omega är riktigt bra men jag kollade på IWC 3239 en gång, glaset gick banne mig inte att se hur man än vände och vred på den. Kusligt bra, man fick ta på det för att försäkra sig om att det fanns där. Bättre än Omega AT som jag vill minnas jag jämförde med samtidigt.
 
Topp