• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Arabiska våren...

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
....har nått Svedala i digital form!

Nu blir jag väl häcklad för att äga nåt så nytt som en klocka från 2002! Dock vill jag påpeka att jag försökte får tag på en 86:a som faktiskt fanns till salu! Lite snyggare när 3,6,9,12 inte är sneställda. Den var något högt prissatt i mina ögon, så jag drog iväg ett för mig rimligt bud. Fick då detta svar tillbaka:

"I think you are sick, for this price you cannot by a usual Aerospace!!"

Ok han hade fel, men jag gick bet på en fin klocka. Så det fick bli en nyare variant istället, men den är i gott skick och har kanske en lite modernare framtoning. Satte direkt på ett NATO från vår numera - känd från TV - remriksnasare.

Kronan och texten på tavlan är signum för Kung Abdullah II av Jordanien aka Al-Said Muhammed Abdullah bin al-Hussein al-Hashemi. Diktator...ja förmodligen...men kanske inte av värsta sorten. Politiken lägger jag mig inte i!

Lätt som en fjäder och kommer få följa med på lite hyss där plexi och mögel inte hör hemma....
 

Bilagor

  • 20130218_194805.jpg
    20130218_194805.jpg
    374.6 KB · Visningar: 486
  • 20130218_194916.jpg
    20130218_194916.jpg
    626.7 KB · Visningar: 486
  • 20130219_100125.jpg
    20130219_100125.jpg
    238 KB · Visningar: 483
  • 2013-02-19 10.29.48.png
    2013-02-19 10.29.48.png
    119.9 KB · Visningar: 718

P-A

Sir Spamalot
Skulle vara från någon riktig diktatot som Saddam, Pol pot eller Idi amin. Det hade varit grymt!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
RAAAAAAAAAAAAARE ;)

Kul klocka. Perfekt instegsklocka i diktatorträsket. Inom ett år eller två så har du Saddams gamla Patek på armen.

@Fryken: Alla statschefer med någorlunda vettigt ego ger bort klockor med egna vapen och emblem till diplomater och annat folk som kan vara vettigt att smörja.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tack och bock!

Länken finns, men den är inte så upphetsande...tycker den blev lite mer Macgyver på NATO....
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Arabiska våren...

NEEEEEJ! Diktator är mycket coolare än star trek! ;)

skickat med telefonen.
 

John R

Panerai
Grattis Daavan!

En kanon beater! Den måste ju passa bra som träningsklocka då jag förstått
att du är en Triatlonkille eller om det var så att det var Wrestling du pysslade med på
fritiden. ;-)

Kul klocka!

/John R
 
Topp