• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ArchieLuxury AKA Paul Plutas mest personliga video etc?

TicTack

Cartier
Vi är nog många som lite skamset följer med i sagan om ArchieLuxury. Hans upp och nedgångar, oärligheten, skrytet, dimridåerna, manschauvinismen... Men också det där känsliga och ömma, och hans samlarsjäl som man kan känna igen sig i.

På grund av en kombination av:
1) att ArchieLuxury producerar så många filmer, ofta 4-5 per dag
2) youtube saknar faktiskt funktionalitet för att hitta och browsa smidigt hos användare med så många filmer, och för att hitta guldkornen.

så har jag inte sett denna filmen förrän nyligen:

Och här har vi en mycket personlig ArchieLuxury, som jag faktiskt aldrig hört honom förut.

Familjen, livet, karriären, hans riktiga namn (?), etc, detta så tidigt som 2011.

Archie klämmer ju ur sig många filmer, ofta 4-6 varje dag.

Och i snitt, sedan hans konto startades:
för 2079 days sedan
3662/2079 = 1,76 per dag! Året om!

Frågan är hur mycket han drar in på sin kanal?

Han har:
13,195 subscribers
12,204,103 view
Joined Feb 3, 2009


som kan jämföras med svenskarna:
bilnissen GTboard (Gustav)
  • 145,613 subscribers
  • 208,470,438 views
  • Joined May 9, 2006

och... spelnissen pewdiepie
  • 31,406,280 subscribers
  • 6,367,118,169 views

Spelnissen kan ju leva på sin kanal, jag tror bilnissen klarar sig på sin kanal, utan annat jobb, men han kan kanske tjäna pengar från annat håll / annat sätt också?


"a video creator will earn $2,000 for every million views"
http://www.businessinsider.com/how-much-money-youtube-stars-actually-make-2014-2#ixzz3G4MaCszf

det ger inkomsterna cirka:
0,014 kr per view

totalt alla år:
archie 170 000 kr
gtboard 2,9 miljoner kr
pewdiepie 89,2 miljoner kr

Archie skröt väl i någon video om att han betalade sin årskalender-PP via avbetalning och youtubeinkomster, verkar stämma rätt bra!
 

TicTack

Cartier
På tal om hans inkomster från youtube så förklarade han i en video att han förlorade sitt jobb just på grund av sin youtube-kanal.

Ja, pga att hans åsikter kring kvinnor, dvs de han påstår sig ha i videorna, inte föll företaget i smaken. Nu var han ju inhyrd konsult. Frågan är om han hade varit så lätt att göra sig av med om han varit anställd, jag kan inte australiensisk arbetsrätt.

Jag måste jag blev lite besviken när jag tittar på denna video från igår. Det jag blir besviken på är till viss del att han kanske repar upp klockan med handduken, men främst att han totalt verkar repa upp bandhornen med sin dåliga bandstift-armbandsbytarteknik. Usch! Tur att jag inte köpte den klockan kan jag säga! *Rysningar*

 

POO

Panerai
Ja, pga att hans åsikter kring kvinnor, dvs de han påstår sig ha i videorna, inte föll företaget i smaken. Nu var han ju inhyrd konsult. Frågan är om han hade varit så lätt att göra sig av med om han varit anställd, jag kan inte australiensisk arbetsrätt.

Jag måste jag blev lite besviken när jag tittar på denna video från igår. Det jag blir besviken på är till viss del att han kanske repar upp klockan med handduken, men främst att han totalt verkar repa upp bandhornen med sin dåliga bandstift-armbandsbytarteknik. Usch! Tur att jag inte köpte den klockan kan jag säga! *Rysningar*


Hur repar man en klocka med en handduk och varför är du besviken?
 

Simola

Omega
Ja, pga att hans åsikter kring kvinnor, dvs de han påstår sig ha i videorna, inte föll företaget i smaken. Nu var han ju inhyrd konsult. Frågan är om han hade varit så lätt att göra sig av med om han varit anställd, jag kan inte australiensisk arbetsrätt.

Jag måste jag blev lite besviken när jag tittar på denna video från igår. Det jag blir besviken på är till viss del att han kanske repar upp klockan med handduken, men främst att han totalt verkar repa upp bandhornen med sin dåliga bandstift-armbandsbytarteknik. Usch! Tur att jag inte köpte den klockan kan jag säga! *Rysningar*


Han använder en trästicka som verktyg, tror inte han riskerade att repa klockan.
 

TicTack

Cartier
Hur repar man en klocka med en handduk och varför är du besviken?
Självklart beror det på klockan skick. Är den fabriksny så kan man repa den med en grövre pappershandduk eller en grov handduk. Är den väl använd, som kanske är fallet här, syns det självklart inte.

Ang besvikenheten se nedan...

Han använder en trästicka som verktyg, tror inte han riskerade att repa klockan.

se nedan...


Bandstiftet kan ha orsakat lite repor..

Stora frågan är hur man vågar använda sina klockor alls om man är rädd att en handduk ska repa den...

Precis. Trästickan använder han för att trycka ihop bandstiftet, av den lite ovanligare modellen med utstickande pinne som man kan komprimera det med. Men när han tagit bort trästickan, så kör han runt med bandstiftet, och kör det "ut från bandhornen" (jag är inte 100% på detta, inte jättelätt att se i videon, men nog ser det mycket misstänkt ut), detta brukar resultera i rätt fula synliga repor upp och över bandhornen. Prova själv!

Har man en ny(polerad) klocka är det lätt att repa den om man torkar hårt med fel saker, grova handdukar eller grövre pappersservetter etc.. På en använd klocka är detta inget problem.
 
Archie Luxury AKA Paul Plutas har gjort bort sig totalt!

Förutom att anordna sexresor till Thailand så inledde han ett samarbete med den nyss utskrivne seriemördaren Greg Davis:
http://www.dailymail.co.uk/news/art...ured-showing-25-000-watch-downing-whisky.html

Om jag förstått allt rätt så har han tagit time out från sin Youtube-kanal och gått under jorden av rädsla för Greg, som trots utskrivningen från slutenvården inte är helt psykisk stabil...

Vet någon på forumet mer om detta bisarra drama?
 
Så Greg, som Paul i flera filmer snackar med och snackar om, angående bl.a. sitt köp av en Rolex OP, är en seriemördare? Det var intressant. Har också lagt märke till att något nytt material inte har publicerats av Paul Pluta. Någon nämnde att han hade begått självmord. Han verkar inte må så bra, om man har följt hans filmer de senaste sex månaderna.

Jag brukar följa honom dagligen. Tycker att han är ganska underhållande även om det är lite sorgligt att man snarare skrattar åt honom, än med honom. Han verkar sitta i en rätt desperat ekonomisk sits och är allmänt förbannad på IT-branschen.
 
Så Greg, som Paul i flera filmer snackar med och snackar om, angående bl.a. sitt köp av en Rolex OP, är en seriemördare? Det var intressant. Har också lagt märke till att något nytt material inte har publicerats av Paul Pluta. Någon nämnde att han hade begått självmord. Han verkar inte må så bra, om man har följt hans filmer de senaste sex månaderna.

Jag brukar följa honom dagligen. Tycker att han är ganska underhållande även om det är lite sorgligt att man snarare skrattar åt honom, än med honom. Han verkar sitta i en rätt desperat ekonomisk sits och är allmänt förbannad på IT-branschen.


Jag har också hört självmordsryktet, men det troligaste är att han gått under jorden av rädsla för Greg, som är en riktigt ruskig typ. Hur han kunde komma ut från sluten psyk-vård efter bara 7 år - med tanke på hur grymma hans brott var - säger en del om Australiens rättssystem….

Kan inte undgå att tycka lite synd om Archie / Paul - att ha en psykotisk seriemördare efter sig är ju som hämtat ur en skräckfilm….
 
Jag har också hört självmordsryktet, men det troligaste är att han gått under jorden av rädsla för Greg, som är en riktigt ruskig typ. Hur han kunde komma ut från sluten psyk-vård efter bara 7 år - med tanke på hur grymma hans brott var - säger en del om Australiens rättssystem….

Kan inte undgå att tycka lite synd om Archie / Paul - att ha en psykotisk seriemördare efter sig är ju som hämtat ur en skräckfilm….

Hur har han egentligen kommit i kontakt med Greg? I de klipp jag sett honom prata med och om Greg så gör han det helt utan rädsla och med väldigt typ "grabbig ton". Paul visar alltså inte mer respekt för honom i sitt språkbruk än vad han gör med någon annan, det är samma gamla visa om "HELLO FUCKERS!".

Tycker också synd om Paul. Kanske kan vi samla ihop pengar till en flygbiljett till honom och låta honom besöka en av Klocksnacks GTG, han hade förvisso stulit showen, men det hade blivit en bra sådan. Fast ok, samma pengar till BCF så blir valet egentligen ganska lätt på det senare.
 
Hur har han egentligen kommit i kontakt med Greg? I de klipp jag sett honom prata med och om Greg så gör han det helt utan rädsla och med väldigt typ "grabbig ton". Paul visar alltså inte mer respekt för honom i sitt språkbruk än vad han gör med någon annan, det är samma gamla visa om "HELLO FUCKERS!".

Tycker också synd om Paul. Kanske kan vi samla ihop pengar till en flygbiljett till honom och låta honom besöka en av Klocksnacks GTG, han hade förvisso stulit showen, men det hade blivit en bra sådan. Fast ok, samma pengar till BCF så blir valet egentligen ganska lätt på det senare.


Tydligen så är/var Greg ett stort fan av Archie/Paul och började skicka honom fina presenter redan från psyket, när han sedan blev utskriven så blev de kompisar. Paul hade ingen aning om Gregs bakgrund, det var först när han skulle delta i en av Pauls sexresor?! till Thailand som några av de andra deltagarna kom på vem Greg egentligen var. (Antagligen hade han även reserestriktioner med tanke på att släppts ut bara 7 år efter domen.) Det ställdes krav på att Paul skulle ta avstånd från Greg, vilket Paul inte gjorde. Av rädsla eller missriktad lojalitet. Sedan ska Greg inte tagit det hela så bra utan skyllt på Paul och börjat hotat honom. Sedan förvann Paul från scenen och inge vet vad som verkligen hänt...
 
Är det någon som missat att karln är ett enda stort uppmärksamhetstörstande skämt som dessutom fått ordentligt betalt för sina hissningar och dissningar?

Han vore inte den första på Youtube som törstar på uppmärksamhet. Hur vet du att han har fått ordentligt betalt för sina hissningar och dissningar? Jag följer honom för att han är tragikomisk. Han är desperat i sin strävan av att bli Youtubekändis. Han tror att det ska bli hans räddning sedan han har blivit arbetslös.

För mig är han lite grann av klockvärldens Svullo.
 
C

China

Guest
Han vore inte den första på Youtube som törstar på uppmärksamhet. Hur vet du att han har fått ordentligt betalt för sina hissningar och dissningar? Jag följer honom för att han är tragikomisk. Han är desperat i sin strävan av att bli Youtubekändis. Han tror att det ska bli hans räddning sedan han har blivit arbetslös.

För mig är han lite grann av klockvärldens Svullo.

Inse faktum, många journalister och bloggare är horor...

Jag tänker inte ge några exempel, men det är t.ex. inte ovanligt att suspekta varumärken höjs till skyarna. Gratisätarna som sörplar champagne och proppar i sig kanapéer på tillverkarnas tillställningar, för att sedan lovprisa rent skräp är legio. Visst, hela branschen bygger till stor del på avlönade ambassadörer och smorda journalister. Vem arbetar gratis?
 
Inse faktum, många journalister och bloggare är horor...

Jag tänker inte ge några exempel, men det är t.ex. inte ovanligt att suspekta varumärken höjs till skyarna. Gratisätarna som sörplar champagne och proppar i sig kanapéer på tillverkarnas tillställningar, för att sedan lovprisa rent skräp är legio. Visst, hela branschen bygger till stor del på avlönade ambassadörer och smorda journalister. Vem arbetar gratis?


Du har hur som helst rätt om Paul - han är "back in business" och la ut en film från Bangkok för 5 dagar sedan där han säljer möten med sig själv ;-)

Saxat från hans Youtube-kanal:
___
SEE ARCHIELUXURY LIVE IN BANGKOK - 1000 Thai Baht
ArchieLuxury will be in Bangkok from 15 October till late October.
Please email Archie directly at [email protected]
* Archie is a business orientated person seeking money, fame and fortune. NO FREE APPEARANCES.....
___
Frågan är hur lågt han kan sjunka?
:-(
 

David

Bödeln
Jag har precis plågat mig igenom fem eller sex filmer, jag fattar verkligen inte hur någon kan uppfatta eländet som underhållning, helt oavsett om man ser honom som tragikomisk eller inte. Bortsett från skrikandet och svordomarna är filmerna ju helt innehållslösa, inte konstigt att det går att producera flera filmer per dag med den ambitionsnivån.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Du har hur som helst rätt om Paul - han är "back in business" och la ut en film från Bangkok för 5 dagar sedan där han säljer möten med sig själv ;-)

Saxat från hans Youtube-kanal:
___
SEE ARCHIELUXURY LIVE IN BANGKOK - 1000 Thai Baht
ArchieLuxury will be in Bangkok from 15 October till late October.
Please email Archie directly at [email protected]
* Archie is a business orientated person seeking money, fame and fortune. NO FREE APPEARANCES.....
___
Frågan är hur lågt han kan sjunka?
:-(
Att betala för sällskap? 200kr i runda slängar med.. Hur krasst ställt har han det egentligen?
 

TicTack

Cartier
Vad som är sanning eller inte med Archieluxury är väldigt svårt att veta. Han har ju till och med sagt i en video att han "skarvar" och videorna är underhållning. Det räcker för mig.

Jag tror inte han tagit livet av sig, senaste videon är 6 dagar gammal.
http://www.youtube.com/user/ARCHIELUXURY/videos

Nu är han, eller "låtsasfiguren" Archieluxury som sagt i Bangkok. Om verkligen personen Paul Pluta är i Bangkok är som sagt öppet...

Jag håller med om att han faktiskt liknar Svullo:
* Kroppshyddan
* Det ständiga leendet, man ser kanske mörkret bakom?
* Viljan att underhålla
* Tvekar inte att tänja gränser
* Självförbrännande

Jag hoppas att ArchieLuxury inte avslutar sitt liv som Svullo gjorde.

Jag förstår mycket väl att man kan störa sig på ArchieLuxury och hans videor, men om man tar sig tid att se dem och förstå honom så tycker jag att han som ingen annan lyckas fånga vad det är att vara en "klock-idiot"! Dessutom är ju hans liv intressant att följa, som en "verklig" reality-show.

Här kan man läsa lite om ArchieLuxury och massmördaren:
http://www.reddit.com/r/WatchesCirc...drama_the_recent_archieluxury_and_greg_davis/
Jag håller det som sagt öppet för att även detta är fejk. Men det är ju inte omöjligt att ArchieLuxury blev groomad, och nu bara är tyst för att inte få en farlig fiende.
 

TicTack

Cartier
...Hur vet du att han har fått ordentligt betalt för sina hissningar och dissningar? ...

För mig är han lite grann av klockvärldens Svullo.

Jag tror inte heller att han får mycket betalt från Youtube, se mina beräkningar i början av tråden. Jag tror inte heller att han får mycket för sin "reklam". Du har helt rätt i det där om Svullo, bra av dig att komma på det!
 

TicTack

Cartier
Jag har precis plågat mig igenom fem eller sex filmer, jag fattar verkligen inte hur någon kan uppfatta eländet som underhållning, helt oavsett om man ser honom som tragikomisk eller inte. Bortsett från skrikandet och svordomarna är filmerna ju helt innehållslösa, inte konstigt att det går att producera flera filmer per dag med den ambitionsnivån.


Hans nivå är ojämn. Men han ger också bra tips, speciellt för den som är "ny" i klockvärlden.

även hans mer åsiktsinriktade videos är "right on the mark"


även intressant är hans skildringar av olika förorter i Brisbane,ex:


han har ju också smak för bilar


... drinking the ArchieLuxury-Kool-Aid!
 
Topp