• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Are you Rolex or Patek?

Rolex eller Patek?

  • Rolex

    Röster: 75 69.4%
  • Patek

    Röster: 33 30.6%

  • Totala väljare
    108

meo_swe

Audemars
Även om vissa pateker är skitfräna så skulle jag vara alldeles för rädd för att använda den. Rolex, eller i alla fall de jag vill ha känns mer som den typ av klockor man kan råka dunka i betonggolvet på fyllan, eller bära under en mission.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Utan och ljuga allt för mycket så skulle jag nog säga lite fördel ROLEX tror jag i mitt fall :D ...
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Inte många modeller i Pateks modellserier som faller mig i smaken, det är ju typ bara Nautilus och några av deras kronografer och annual calendars.
Hos Rolex finns det däremot massor med godis, och när man har ätit färdigt så finns de flesta modeller i guld :D
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Patek skulle jag gärna ha för de är väldigt speciella. Medan Rolex, det samlar jag på. Så man kan säga så här att Patek är den speciella där ute som man vill spendera resten av livet med. Medan Rolex är det roliga på vägen (och kanske som ombytte efteråt) :cigar:

Sedan kanske man råkar få hem en och annan Tag eller Omega på fyllan.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Skulle inte tacka nej till en Patek nautilus eller en kronograf. Men jag är lika lycklig med Rolex. :D
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Rolex.

För det här hade inte varit samma sak med patek.
image.jpg
 
Rätt skitnödig film, blir lätt så när någon "expert" ska tala om varför man ska gilla något.

Jag är rätt övertygad att det finns många andra skäl till varför man föredrar det ena märket framför det andra.

Nåväl, är nog mer Rolex än Patek även om jag gillar båda.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Den största nackdelen med Rolex är dock att kommer man hem med en och sambon undrar vad det är för klocka så kan man inte säga "Äsch, såg den i skyltfönstret på stan, snygg och billig, och högg till".
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Rätt skitnödig film, blir lätt så när någon "expert" ska tala om varför man ska gilla något.

Jag är rätt övertygad att det finns många andra skäl till varför man föredrar det ena märket framför det andra.

Nåväl, är nog mer Rolex än Patek även om jag gillar båda.
Helt rätt, lite för många som tycker det ena och det andra. Kör med vad du själv gillar, även om det skulle vara en Seiko så är det helt upp till dig och skit i vad andra tycker.
 

Jibe

Cartier
Svårt val, måste dock säga Rolex ändå. Håller dock inte med om allt som nämndes i videon.
 
Topp