• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armani vs Rolex/Omega

Pontusk

Omega
Spotted on Blocket.
Får inte riktigt känslan av den ironi som man kunde önska när han nämner Rolex och Omega i samma mening som Armani.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1353151389.765171.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353151389.765171.jpg
    77.5 KB · Visningar: 508

Optimisten

Cartier
Pontusk skrev:
Spotted on Blocket.
Får inte riktigt känslan av den ironi som man kunde önska när han nämner Rolex och Omega i samma mening som Armani.

Antingen gillar personen att tänja lite på sanningen för att få sin klocka såld genom den där jämförelsen, eller så är han bara väldigt smart och skapar en mängd sökträffar (genom de nämnda populära klockorna) till sin annons som han aldrig hade fått annars. Personligen tycker jag att det senaste är väldigt störande när man letar efter riktiga klockor, men ofta kan man sålla bort bruset genom att sortera klockorna på pris. Jag antar att det är svår för blocket att dra en gräns för när detta är tillåtet eller inte.

Jag ser ofta liknande jämförelser i annonser och det är inte allt lätt att veta om personen är smart eller "säljig".

En liknande metod är en lång lista med klockor man kan tänka sig byta mot.

Man ser samma sak när folk som säljer uddabilar (=0 sökträffar) alltid av någon anledning nämner volvo v70 i sina annonser: "lika bra som", "större än" etc...
 
Topp