• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armband bredvid klocka?

F-L-P

Panerai
Diggar inte armband på samma handled som klockan. Diggar dock armband på andra handen. Även ringar utöver förlovnings-/vigselring. Också halsband diggar jag. För övrigt tycker jag manschettknappar är shef! Tillhör nog den lilla skaran (här iaf) som tycker slipsklämma kan vara snyggt.


Jag tillhör de som avskyr det, snälla, skapa en tråd med slipsnålar på lifestyle med inspiration!
 
Jag är lite skeptisk, har jag armband vilket händer ibland så brukar jag fokusera på att ha det på den klockfria armen. Tycker det kan se lite lustigt ut att ha en massa jox på ena armen och den andra "naken" och har man jox på andra armen också tycker jag ofta det blir lite väl mycket totalt :D
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag tillhör de som avskyr det, snälla, skapa en tråd med slipsnålar på lifestyle med inspiration!
Äger ingen slipsnål och har aldrig burit det. Slipsnål och slipsklämma är två helt olika saker. Jag bär sällan slips och än mer sällan slipsklämma så jag är nog fel person att be om detta ;)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag är lite skeptisk, har jag armband vilket händer ibland så brukar jag fokusera på att ha det på den klockfria armen. Tycker det kan se lite lustigt ut att ha en massa jox på ena armen och den andra "naken" och har man jox på andra armen också tycker jag ofta det blir lite väl mycket totalt :D
Håller med dig! Tycker samma brukar gälla för gaddningar, sällan det ser bra ut med bara en sleeve.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Klart det skall vara armband

ImageUploadedByTapatalk1424444243.322796.jpg



(Då ironi oftast är svårtytt på nätet förtydligar jag här att jag egentligen aldrig aldrig aldrig har armband bredvid klockan, speciellt sådana som kan repa klockan)
 
Mkt vanligt i Turkiet att bära klocka och ett finare diamant armband intill. Tycker själv att klockans hållning/fäste runt handleden är ursnygg och armbanden enbart rörtill det.
 
För egen del, nej tack! Dock tror jag mig vara i minoritet här, eftersom jag tycker armband dyker upp i var och varannat handledsskott. Men det är väl bara att köra på om du gillar't!

Edit: snygg klocka förresten

Jag känner mig för gammal för sånt pyngel. Men kan tycka att vissa band med lite konstnärskap i sig är snygga,
men inte på samma handled som klockan. Det blir för mycket.
När jag var i tonåren var det pansarlänk i silver som gällde. Gärna med graverad namnplatta.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Jag tycker att det kan vara snyggt med vissa armband intill klockan om man har en sådan stil i övrigt, men inget för mig.
 

Daniel L

Breitling
Jag brukar köra med klocka och fuck cancer-armband på samma handled. Kan fixa en bild på det när jag nattat dottern om någon vill se hur det ser ut.
 

jhm

Panerai
Mkt vanligt i Turkiet att bära klocka och ett finare diamant armband intill. Tycker själv att klockans hållning/fäste runt handleden är ursnygg och armbanden enbart rörtill det.


Det har jag aldrig sett (inte på män i alla fall). Frågade även min fru, som är turkiska, och hon hade inte sett det heller. Åtminstone inte i Istanbulregionen. :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Klart det skall vara armband



(Då ironi oftast är svårtytt på nätet förtydligar jag här att jag egentligen aldrig aldrig aldrig har armband bredvid klockan, speciellt sådana som kan repa klockan)
Jag tror precis att du skapat en ny trend på KS.:hilarious:
(Tycker framför allt att "blommorna" ska bli ett obligatorium på alla GTG framöver.)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Kör lite barnarbete bredvid klockan ibland.
image-jpg.112998

Hade en riktigt tung dag, så låg detta i brevlådan från syskonbarnet när jag kom hem. Gjorde dagen mycket bättre :)
Tycker att man ska se upp med barnarbete.;)
attachment.php

(Jag förstår vad du menar, mina brorsdöttrar har gett mig en massa trevliga egentillverkade prylar)
 
Det har jag aldrig sett (inte på män i alla fall). Frågade även min fru, som är turkiska, och hon hade inte sett det heller. Åtminstone inte i Istanbulregionen. :)
Var faktiskt i Istanbul på inköpsresa och mötte en stor juvelar grossist som erbjöd mig en sådan (kan inte namnet på dom) runda kulor med insatta diamanter på vanligt band. Mkt vanligt bland kunderna där, även i dom finare klockbutikerna bar dom flesta på dessa. Ska försöka hitta bild
 
Topp