Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Armband till Omega seamaster 18/16 mm?

Diskussion i 'Vintage' startad av newk15, 10 mars 2014.

1. newk15
    Trådstartare

newk15 Stadsbo

Tjäna!

Jag har en gammal Omega seamaster (1958) som jag tänkte köpa nytt läderband till. Den är i stål och har arabiska siffror vid 12, 3, 6 och 9 samt index i guld. Lånad bild nedan. Den jag pratar om har mer patina på såväl boett som tavla.
    Omega_58_284.JPG

Jag tänkte det vore coolt att ge den lite vintagekänsla i form av slätt/matt svart band, typ nedan (lånad bild även här). Min fråga är om detta smalnar av, och om inte, om ni känner till något liknande som smalnar av från 18 mm till 16 mm? Jag har tänkt försöka hitta ett lämpligt Omega-spänne också och vet därför inte om jag ska köpa ett 18 eller 16 mm.
    178520_1.jpg

Tack för hjälpen!

2. mrt4

mrt4 Stadsbo

3. nifag

nifag Stadsbo

4. newk15
    Trådstartare

newk15 Stadsbo

5. nifag

nifag Stadsbo

Yep. Jag har ett själv och det är rätt schyst. Sådär bild men men..

newk15 gillar detta.