Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Armband till Seiko "fat pin"

Diskussion i 'Diskussion' startad av Aros, 17 oktober 2014.

1. Aros
    Trådstartare

Aros Bonde

God afton alla KS:are!
    Hoppas ni kan hjälpa mig att hitta det jag söker. Jag har letat runt förgäves efter ett snyggt gummiarmband till en dykare som passar Seikos fat pin. Heter det så? Det gäller både 20mm och 22mm.

Armbandet skall inte ha de där typiska väcken a'la standardband på dykare. Utan jag söker nåt mer stilrent.

Vet ni någon bra sida är jag tacksam för all hjälp.

Trevlig helg!

2. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Inåt en aning men byt till smala så är det bara att välja och vraka bland banden.

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Timefactors retro rubber.
    Vill du ha något som är mer dressat så kan jag varmt rekommendera ett Hirsch performance. Har själv ett Hirsch performance tiger som jag tycker är grymt bra.
    image.jpg image.jpg

Jonulf gillar detta.
  4. yonsson

Från:
    GBG
    Båda banden funkar alltså med fat bars, men det är ruggigt tight att få in dem.

5. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jag har ett från han som säljer på forumet, bonetti

Kommer inte ihåg användarnmnet men han som sponsrar.

6. snajgel

snajgel Friends of KS

Från:
    stockholm
    Royal with cheese... Royal Straps

Royal Straps och CaptainOats gillar detta.
  7. Aros
    Trådstartare

Aros Bonde

Tack för snabba svar! hirschbandet var riktigt snyggt. Ska absolut kika mer på dem.

yonsson gillar detta.
  8. yonsson

Från:
    GBG
  9. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Är Seiko fat pins samma som Citizen spring bars ? Själva änden som sitter i luggen är lite grövre . Typ dessa .http://www.ebay.com/itm/350488261093?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT .Monterar man en vanlig pinne så glappar hålet upp fortare än kvickt . Storleken på seiko fat bars ände är 1,1 mm . http://www.ebay.com/itm/5-X-SEIKO-C...TCH-PINS-BAND-PINS-316L-S-STEEL-/221435899305 .Byt till dessa spring bars och du kan ha vilket band som helst .http://www.ebay.com/itm/5-x-SPRING-...STAIR-DOUBLE-FLANGED-1-1mm-ENDS-/351001908858

Aros, yonsson och Jacke gillar detta.
  10. Jacke

Jacke Friends of KS

Från:
    Malmö
    Instämmer med inlägget ovan. Har använt spring bars med normal tjocklek där bandet sitter men som är grövre i ändarna som sitter i luggen. Funkat kanon för mig. Kommer dock inte ihåg vart jag köpt dom..

Aros gillar detta.
  11. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Har köpt från firman ovan på ebay. Har för mig att dom är rätt snabba. Priserna är överkomliga.

Aros gillar detta.
  12. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn

Daaamn
    Den var snygg! Riktigt snygg!

Mårtenssons ur Brookfield