• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armband tillsammans med klocka

Tuktuk

Patek
2-Faktor
20160831_155056.jpg

Som talaren ovan, kör klocka på ena, armband på andra. För övrigt extremt svårt att ta bild på båda händerna när man är ensam.
Skickligt :D
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Godkväll. Hur matchar man på bästa sätt ett vanligt armband med klockan man bär? Ska man försöka matcha armbandet med klockbandet? Brunt läderarmband tillsammans med brunt läderklockband? Undvika armband i metall eftersom att de kanske repar klockan? Hur tänker ni? Dela gärna med er av bilder på ert armband+klocka! :)
Jag använder armband i perioder och tycker att det är en trevlig accessoar på samma handled som klockan.

Kolla gärna in det här konto på Instagram som visar att man kan kombinera fina klockor med fina armband, oavsett vad tråk-yonsson tycker ;)
https://www.instagram.com/watchingmytime/

Exempel: https://www.instagram.com/p/BIrYISCDGTI/?taken-by=watchingmytime
 
Trevlig tråd!
Jag rockar armband när jag känner för det!
Exempelvis igår på kalas, min fars Omega constellation med ett orange/svart macramé. Tycker att det blir kul ihop med vintage klockor då det livar upp det hela.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    154 KB · Visningar: 96
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Du är väldigt kortfattad i dina svar så det blir ibland svårt att veta exakt vad du menar. Vill bara berätta att ett mjukare armband inte är någon garanti för att inte få repor.
Du skrivet att det inte hjälper att ha ett armband i mjukare material än i boetten och det är helt fel. Att det sedan fortfarande är möjligt att repa boetten är en självklarhet men har inget med min kommentar att göra. Du felciterade helt enkelt.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Du skrivet att det inte hjälper att ha ett armband i mjukare material än i boetten och det är helt fel. Att det sedan fortfarande är möjligt att repa boetten är en självklarhet men har inget med min kommentar att göra. Du felciterade helt enkelt.
Okej, då förstår jag vad du menade. Min erfarenhet är att det inte spelar någon roll om materialet på armbandet är mjukare än klockan, det kommer ändå att bli repor.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Rekommenderar varmt alla som gillar armband att titta ett par minuter på freak showen Paradise Hotel på TV3.
Om du inte efter bara någon minut har lovat dig själv att elda upp alla armband du äger är du troligtvis i behov av läkarvård! :dead:
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Rekommenderar varmt alla som gillar armband att titta ett par minuter på freak showen Paradise Hotel på TV3.
Om du inte efter bara någon minut har lovat dig själv att elda upp alla armband du äger är du troligtvis i behov av läkarvård! :dead:
Och stora klockor bär dem också. Tur att ingen har hakat på den trenden.

Vilka pajasar.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Kolla gärna in madebyberg.com
PM om något faller er i smaken
Vissa av era produkter, ta till exempel "Plain Dalmatin Jasper 6mm" innehåller ju exakt samma pärlor som stilkompaniets "Lodjur Classic". Hur motiverar ni att erat armband kostar 55 usd medan stilkompaniets kostar 249kr?
 
Topp