• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armbandsur, bordsur och nu även väggur

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Javisst är man aningen skadad? Armbandsur har man redan en låda full och för en tids sedan visade jag stolt upp ett bordsur från JLC. Nu är det dags för nästa galenskap, vägguret! Såg av en slump detta vackra art deco ur och var bara tvungen att köpa den. Ibland kan man inte eiktigt förklara varför man får för sig saker och ting och detta var ett sådant ögonblick. 1930-tal från Mjölby Decoupeur med härlig intarsia. Mäter ca 370 x 420 mm och huserar ett pendelverk? Finns det fler kul väggur där ute?

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är förresten ingen som har en extra uppdragningsnyckel i storleken 3,5 mm?
 

jabla

Sarlacc
Grattis! har själv några Exacta väggur med Hasselblad urverk. Dock inget som hänger uppe.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...diggar sådana här nördiga människor :D, tyvärr har jag inget schysst bordsur men det är kanske dags att införskaffas! Inte heller några väggklockor att prata om, konstigt kan tyckas då jag tycker väggklockor är väldigt charmiga. Men här kommer ett gäng av skit väggklockor iaf. Har klocka av något slag i varje rum.

https://klocksnack.se/threads/Är-jag-helt-sjuk-i-huvudet-fullt-normal-eller.19181/

DSC_6486_zps125656f6.jpg


DSC_6544_zpsc1a632d4.jpg


DSC_6501_zpsf0b065a7.jpg


DSC_6509_zpsbf77fb5b.jpg


DSC_6514_zpsc71c2760.jpg


DSC_6492_zps61fa3ae0.jpg


DSC_6530_zps5dad5dec.jpg


DSC_6562_zpse2dd3682.jpg


DSC_6526_zps5bedb2ec.jpg


DSC_6532_zps8be8c192.jpg


DSC_6516_zpsabdfce44.jpg


DSC_6508_zps288613cd.jpg


Haha...man är så skadad så att man saknar inte någon klocka i något av rummen, varken i bostadshuset, uthuset eller garaget. Det verkar som att det charmigaste uret i min ägo är soluret som står ute :cool: !
 

frere

Audemars
2-Faktor
Det här trevliga pendeluret har min frus morfar gjort, och vi fick det i bröllopspresent av hennes mormor.
20140507_204308_zps790f42d6.jpg

Det hävdas att det är päronträ (fast jag tycker att det ser för ljust ut) och indexen ser ut att vara i valnöt. Morfarn snickrade klockor, skrin och annat från 50-talet och framåt, vårt ur är antagligen gjort på 90-talet.
 

djanbin

Omega
Javisst är man aningen skadad? Armbandsur har man redan en låda full och för en tids sedan visade jag stolt upp ett bordsur från JLC. Nu är det dags för nästa galenskap, vägguret! Såg av en slump detta vackra art deco ur och var bara tvungen att köpa den. Ibland kan man inte eiktigt förklara varför man får för sig saker och ting och detta var ett sådant ögonblick. 1930-tal från Mjölby Decoupeur med härlig intarsia. Mäter ca 370 x 420 mm och huserar ett pendelverk? Finns det fler kul väggur där ute?

image.jpg

Riktigt fint! Pendeln ser ut att fattas dock, om du inte hängt av den förstås.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Väggur är jag inte speciellt intresserad av men hade en uppgift med våran konstnär då vi skulle patinera en ny klocka. Plockade upp en skolklocka från IKEA för en tjuga hos myrorna. Här har ni resultatet! Tycker faktiskt att det är ganska övertygande, åtminstone på långt håll (någon meter)
Tr6ojfy.jpg
i114rXO.jpg
 

Boris Balkan

Fark you!
Javisst är man aningen skadad? Armbandsur har man redan en låda full och för en tids sedan visade jag stolt upp ett bordsur från JLC. Nu är det dags för nästa galenskap, vägguret! Såg av en slump detta vackra art deco ur och var bara tvungen att köpa den. Ibland kan man inte eiktigt förklara varför man får för sig saker och ting och detta var ett sådant ögonblick. 1930-tal från Mjölby Decoupeur med härlig intarsia. Mäter ca 370 x 420 mm och huserar ett pendelverk? Finns det fler kul väggur där ute?

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Stört snygg! Grattis! :pompus:
 

Minuteman

Rolex
Var tvungen att slå till när jag hittade den här på loppis.
uploadfromtaptalk1399498236280.jpg


Med tanke på att man hört hur värdefulla väckarklockorna är, så måste ju även denna vara ett fynd :)
 
Topp