Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Armbandsur och litteratur

Diskussion i 'Vintage' startad av NiklasArvid, 27 juni 2013.

1. NiklasArvid
    Trådstartare

NiklasArvid Gandhi

A farewell to arms, a fare

...well, originalägaren till denna var nog glad när fientligheterna slutade 1945, även om de kallsvettiga mardrömmarna om kriget kanske följde honom resten av livet... det är den mörka själen hos en milwatch... och en av anledningarna att jag nu låter den gå... ...manuellt o skruvkrona är ju också ett jävla konstruktionsfel imho... ...but, fare thee well, my precios oyster...

Across the river and into the trees

Men egentligen ville jag väl mest posta för att dela det klockrelaterade citatet från en annan Hemingway-bok, där "the Colonel" pratar om sina hjärtproblem... ..it´s just a muscle...

...to arms,

-Gentlemen of finest vintages! hjälp nu till och posta lite kvalitetsposter istället för det ointressanta dravel som just nu fyller så mycket av diskussion o andra delar av forumet... ...over and out från den gamle å havet...

(Gissar att Hemingway har en bubbleback, även han fattade ju att det var "Perpetual" som var det viktiga...)

Fixoflex, Christoffer, Reize och 11 andra gillar detta.
  2. Kettil

Kettil Biskop

American Psycho brand count

Bret Easton Ellis tog Hemmingways gamla knep till nya höjder; amatören hon lånar och konstnären hon (med framgång) stjäl... ;)

David gillar detta.
  3. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Den där är så jäkla ball.

4. Christoffer

Christoffer Stadsbo

Det här är ju ett helt fantastiskt inlägg. Ingen som har lite fler litterära referenser? Om jag inte missminner mig nämns och diskuteras Breguet (som armbandsur) i ett kort parti i Jules Verne's klassiker Le tour du monde en quatre-vingts jours (jorden runt på 80 dagar) från 1872. Jag får kolla upp det där mer noggrant.