• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armbandsur och litteratur

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
A farewell to arms, a fare

...well, originalägaren till denna var nog glad när fientligheterna slutade 1945, även om de kallsvettiga mardrömmarna om kriget kanske följde honom resten av livet... det är den mörka själen hos en milwatch... och en av anledningarna att jag nu låter den gå... ...manuellt o skruvkrona är ju också ett jävla konstruktionsfel imho... ...but, fare thee well, my precios oyster...


Across the river and into the trees

Men egentligen ville jag väl mest posta för att dela det klockrelaterade citatet från en annan Hemingway-bok, där "the Colonel" pratar om sina hjärtproblem... ..it´s just a muscle...





...to arms,

-Gentlemen of finest vintages! hjälp nu till och posta lite kvalitetsposter istället för det ointressanta dravel som just nu fyller så mycket av diskussion o andra delar av forumet... ...over and out från den gamle å havet...




(Gissar att Hemingway har en bubbleback, även han fattade ju att det var "Perpetual" som var det viktiga...)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
American Psycho brand count


Bret Easton Ellis tog Hemmingways gamla knep till nya höjder; amatören hon lånar och konstnären hon (med framgång) stjäl... ;)
 

Diogenes

Cartier
A farewell to arms, a fare

...well, originalägaren till denna var nog glad när fientligheterna slutade 1945, även om de kallsvettiga mardrömmarna om kriget kanske följde honom resten av livet... det är den mörka själen hos en milwatch... och en av anledningarna att jag nu låter den gå... ...manuellt o skruvkrona är ju också ett jävla konstruktionsfel imho... ...but, fare thee well, my precios oyster...


Across the river and into the trees

Men egentligen ville jag väl mest posta för att dela det klockrelaterade citatet från en annan Hemingway-bok, där "the Colonel" pratar om sina hjärtproblem... ..it´s just a muscle...





...to arms,

-Gentlemen of finest vintages! hjälp nu till och posta lite kvalitetsposter istället för det ointressanta dravel som just nu fyller så mycket av diskussion o andra delar av forumet... ...over and out från den gamle å havet...




(Gissar att Hemingway har en bubbleback, även han fattade ju att det var "Perpetual" som var det viktiga...)

Det här är ju ett helt fantastiskt inlägg. Ingen som har lite fler litterära referenser? Om jag inte missminner mig nämns och diskuteras Breguet (som armbandsur) i ett kort parti i Jules Verne's klassiker Le tour du monde en quatre-vingts jours (jorden runt på 80 dagar) från 1872. Jag får kolla upp det där mer noggrant.
 
Topp