• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armbandsur på sociala medier.

ScubaKing

Audemars
Snackade lite med Denke angående detta. Skulle vara roligt med lite tips på grupper och dylika som berör armbandsur på sociala medier samlade i en tråd.
Vi behöver ju inte diskutera andra sidor som konkurerar med just klocksnack (Så inga rena internetsidor eller forum), men alltid roligt med tips på grupper som man kan nå via appar i mobilen på till exempel Tumblr, Facebook, Instagram och dylika.

Tror inte färre besöker klocksnack för att man då och då kollar på diverse appar i mobilen. :)

En grupp med rätt många medlemmar som finns på Facebook och som rör exklusiva armbandsur är denna;

Köp o Sälj Exklusiva Klockor Facebook
https://www.facebook.com/groups/1384156598509785/

Finns det tips på roliga grupper i tex Tumblr så tar jag gärna emot info om dessa :)
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Vill inte vara den som är den. Men jääävlar vilka trötta annonser och inlägg i den där gruppen på Facebook. Som det är i största allmänhet på Facebook tyvärr.
 

ChriWikst

Omega
2-Faktor
Det är rätt underhållande att hålla koll på facebook sidor som inte är specliserade på klockor.. Väldigt mycket fejka.. Solklara även för det otränade ögat..
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Bumbar den här tråden. Är det någon som är med i "Köp o Sälj Exklusiva klockor & Smycken" på Facebook? Vad har ni för erfarenhet av sidan? Enligt mig verkar det vara mycket oinsatta människor.
 

ScubaKing

Audemars
Bumbar den här tråden. Är det någon som är med i "Köp o Sälj Exklusiva klockor & Smycken" på Facebook? Vad har ni för erfarenhet av sidan? Enligt mig verkar det vara mycket oinsatta människor.

Yes är medlem där.

Det är ju ändå över 1600 medlemmar så det är helt blandat, vissa kan mycket och andra ingenting.

Det är ju en rätt öppen grupp där alla kan bli medlemmar. Köps och säljs lite klockor där och ibland diskuteras det hej vilt, tänk dig lite som TimeToTalk var när det var som mest rörigt :D.

Absolut förbjudet är alla former av kopior, sådana annonser och snack modereras bort direkt. Annars väldigt högt i tak.

Alla får sin stund i rampljuset, både som kan och dem som försöker. :)
 
Senast ändrad:

willbur

Rolex
2-Faktor
Yes är medlem där.

Det är ju ändå över 1600 medlemmar så det är helt blandat, vissa kan mycket och andra ingenting.

Det är ju en rätt öppen grupp där alla kan bli medlemmar. Köps och säljs lite klockor där och ibland diskuteras det hej vilt, tänk dig lite som TimeToTalk var när det var som mest rörigt :D.

Absolut förbjudet är alla former av kopior, sådana annonser och snack modereras bort direkt. Annars väldigt högt i tak.

Alla får sin stund i rampljuset, både som kan och dem som försöker. :)
Okej tack för lite mer info. Jag har varit med någon vecka men känner mig inte direkt övertygad om kvalitén direkt..
 

JohnDoe

Rolex
Är det inte lite vågat att vara med på ett FB forum med köp o sälj för exklusiva klockor? Det måste väl ändå vara en våt dröm för rånare och tjuvar. Eller har ni extra FB konton där ni heter sven svensson?
 

ScubaKing

Audemars
Är det inte lite vågat att vara med på ett FB forum med köp o sälj för exklusiva klockor? Det måste väl ändå vara en våt dröm för rånare och tjuvar. Eller har ni extra FB konton där ni heter sven svensson?

Tycker jag inte. Gruppen är stängd och dem oseriösa kan man sortera bort rätt snabbt. Man får kolla bakgrund ordentligt om man ska sälja en klocka. Att någon ska sitta och spana för att sedan göra ett inbrott tror jag mindre på. Större risk att bli av med den när du bär den på armen då enligt mig. Sedan finns det rätt mycket rekommendationer inom gruppen och så. Det känns överlag rätt tryggt. Och då har jag gjort en del klockaffärer där.
 

JohnDoe

Rolex
Fast att facebook utnyttjas för att kolla när huset är tomt och det är fritt fram för inbrott är ganska vanligt enligt polisen i flera länder.
 

sveol

Cartier
Du har ju diver's Watches på fb. Största klock gruppen på fb enligt dem själva. Högt och lågt i den gruppen. Men mycket aktivitet, har helt tagit över mitt fb flöde.

Annan bra grupp är Seiko & grand Seiko watch fans på fb. Mycket godis för oss Seiko fanboys.
 
Topp