Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Armbandsur på sociala medier.

Diskussion i 'Diskussion' startad av ScubaKing, 20 juli 2015.

1. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Snackade lite med Denke angående detta. Skulle vara roligt med lite tips på grupper och dylika som berör armbandsur på sociala medier samlade i en tråd.
    Vi behöver ju inte diskutera andra sidor som konkurerar med just klocksnack (Så inga rena internetsidor eller forum), men alltid roligt med tips på grupper som man kan nå via appar i mobilen på till exempel Tumblr, Facebook, Instagram och dylika.

Tror inte färre besöker klocksnack för att man då och då kollar på diverse appar i mobilen. :)

En grupp med rätt många medlemmar som finns på Facebook och som rör exklusiva armbandsur är denna;

Köp o Sälj Exklusiva Klockor Facebook
    https://www.facebook.com/groups/1384156598509785/

Finns det tips på roliga grupper i tex Tumblr så tar jag gärna emot info om dessa :)

2. VCalmen

VCalmen Friends of KS

Peter cerwin och ScubaKing gillar detta.
  3. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Peter cerwin gillar detta.
  4. Jakobb

Jakobb Friends of KS

ScubaKing gillar detta.
  5. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Tror det finns några riktigt bra i Tumblr för dem som har den appen..

6. deralte

deralte Torpare

ScubaKing gillar detta.
  7. McFly

McFly Stadsbo

Från:
    Norr om stan
    Vill inte vara den som är den. Men jääävlar vilka trötta annonser och inlägg i den där gruppen på Facebook. Som det är i största allmänhet på Facebook tyvärr.

Sandkvist gillar detta.
  8. ChriWikst

ChriWikst Torpare

Det är rätt underhållande att hålla koll på facebook sidor som inte är specliserade på klockor.. Väldigt mycket fejka.. Solklara även för det otränade ögat..

9. Jakobb

Jakobb Friends of KS

ScubaKing och deralte gillar detta.
  10. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bumbar den här tråden. Är det någon som är med i "Köp o Sälj Exklusiva klockor & Smycken" på Facebook? Vad har ni för erfarenhet av sidan? Enligt mig verkar det vara mycket oinsatta människor.

galácticon gillar detta.
  11. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Yes är medlem där.

Det är ju ändå över 1600 medlemmar så det är helt blandat, vissa kan mycket och andra ingenting.

Det är ju en rätt öppen grupp där alla kan bli medlemmar. Köps och säljs lite klockor där och ibland diskuteras det hej vilt, tänk dig lite som TimeToTalk var när det var som mest rörigt :D.

Absolut förbjudet är alla former av kopior, sådana annonser och snack modereras bort direkt. Annars väldigt högt i tak.

Alla får sin stund i rampljuset, både som kan och dem som försöker. :)

Senast ändrad: 28 januari 2016
  12. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Okej tack för lite mer info. Jag har varit med någon vecka men känner mig inte direkt övertygad om kvalitén direkt..

ScubaKing gillar detta.
  13. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Du får helt enkelt gå in och visa vart skåpet ska stå min vän :)

willbur gillar detta.
  14. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Är det inte lite vågat att vara med på ett FB forum med köp o sälj för exklusiva klockor? Det måste väl ändå vara en våt dröm för rånare och tjuvar. Eller har ni extra FB konton där ni heter sven svensson?

donnie gillar detta.
  15. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Tycker jag inte. Gruppen är stängd och dem oseriösa kan man sortera bort rätt snabbt. Man får kolla bakgrund ordentligt om man ska sälja en klocka. Att någon ska sitta och spana för att sedan göra ett inbrott tror jag mindre på. Större risk att bli av med den när du bär den på armen då enligt mig. Sedan finns det rätt mycket rekommendationer inom gruppen och så. Det känns överlag rätt tryggt. Och då har jag gjort en del klockaffärer där.

16. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Fast att facebook utnyttjas för att kolla när huset är tomt och det är fritt fram för inbrott är ganska vanligt enligt polisen i flera länder.

17. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Jag har som sagt aldrig haft problem när jag köpt eller sålt där.

18. sveol

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Du har ju diver's Watches på fb. Största klock gruppen på fb enligt dem själva. Högt och lågt i den gruppen. Men mycket aktivitet, har helt tagit över mitt fb flöde.

Annan bra grupp är Seiko & grand Seiko watch fans på fb. Mycket godis för oss Seiko fanboys.

ScubaKing gillar detta.
  19. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Tack för den, kände inte till den :D

Mårtenssons ur Brookfield