• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Arnold & Son Perpetual Moon

Brogren

Cartier
Denna månfas är groteskt stor men är samtidigt så fantastiskt vackert detaljerad.
Kan inte bestämma mig om komplikationen tar upp för mycket plats eller om det är ok.
Visarna gillar jag inte dock.

Vilken tycker ni i snyggast och hade ni kunnat ha på er en?

HM_Perpetual_Moon_1GLAR_U01A_C123A_.jpg

604251d1366174513-baselworld-2013-arnold-and-son-arnold-son-hm-perpetual-moon-watch-600x1000.jpg

HM_Perpetual_Moon_1GLAR_I01A_C122A_.jpg



Närbild på månen.
A%26S-HM-Perpetual-Moon-RG5N-Cream-1.jpg
 
Har drömt om den blå så många gånger!
Tycker den är helt fantastisk! Jag gillar att månfasen har fått så stort utrymme.

Vad landar dom på?
 

sharetracker

Cartier
Sannerligen detaljerad!

Jag gillar egentligen inte mörka tavlor men som med alla regler finns det undantag. Den svarta var verkligen magisk. Det är som att ha en egen måne armen. Underbart!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillade mönstret i tavlan på den blåa. Men jag skulle nog köra på den i stål, känns lite mer verklig på något vis.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jag älskar verkligen den här klockan. Visst är den stor men den är otroligt välbalanserad. Guld och blå urtavla skulle vara mitt val.
Bjuder på en till bild =)
Moon_Cover.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Även om den svarta kanske är tristast så är det nåt som gör den bäst. Månen kontrasterar fint och ser mer månig ut. Rätt häftigt ur.
 

Sputniq

Panerai
Såg den vita för några månader och föll pladask. Tycker att den riktigt (riktigt!) vacker, nästan mer konstverk än klocka. Älskar hur månfasen faktiskt tar upp halva tavlan, har inte sett någon annan klocka som liknar denna vilket är ger den lite extra värde i mina ögon. Visarna är riktigt bra de också, passar fint in med övriga designen.
 
  • Like
Reactions: Wii

Galaxy

Rolex
Ser tufft ut på bild, men är skeptisk till hur det kommer att se ut i verkligheten med en så pass stor månfas. Men jag gillar!
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
första gången jag diggar en sådan klocka i stort sett! jag hade tagit den bli om nån annan kunde tänkas finansiera kalaset.
 

Brogren

Cartier
Stämmer verkligen det? På Frost i London provade jag den svarta i stål och den låg på 14000£ har jag för mig.

Ingen aning om det stämmer.. Fast å andra sidan så är jag ändå inte i närheten på sparkontot ändå.. :D


Citat från Forbes:
Forbes skrev:
Arnold & Son HM Perpetual Moon
It boasts one of the biggest moonphase apertures on the market. This particular model, known as "Blue Emotion," has guilloché dials. The 42mm, 18k red gold case houses the Arnold & Son caliber A&S1512 mechanical hand-wound movement. It has a one day-deviation every 122 years, at which point a single push on the corrector will keep it in sync for another 122 years. It retails for $28,550.

Och Portofino, tänk på att £14000 är lika med $23550.
Vet inte om det stämmer men $5000 mer för blå urtavla och roséguld istället för stål kanske är sant?
 

Sond

Patek
Underbara klockor. Svårt att välja mellan dem. Skulle behöva se dem i verkligheten för att avgöra. Jag har den på hemliga listan för tokköp om läget öppnas... Kostar ca 80-140000 på c24.
 
Topp