Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Art of Time?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Norra, 15 februari 2014.

1. Norra
    Trådstartare

Norra Borgare

Hoppas jag har postat på rätt del, annars får mod gärna flytta på tråden. I alla fall, har någon handlat på Art of Time?

De ska ha börjat verksamheten på slutet av sommaren 2013, och är internetbaserade, lite som Uret.se. Deras adress är Wallingatan 34 i Stockholm, antar att det är deras huvudkontor?

Erfarenheter? Bra skit? Övrig info? Vad tror panelen allmänt?

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Flyttas till diskussion...

3. Norra
    Trådstartare

Norra Borgare

Ingen som har erfarenheter med dem?

4. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Om de har en fysisk butik tror jag det blir svårt att sälja kopior i alla fall. Sen med internethandel, vill man vara säker - pröjsa med paypal. Det är enkelt att få pengar tillbaka om vara och beskrivning inte stämmer överens.

5. Norra
    Trådstartare

Norra Borgare

Låter så bekvämt, dock aldrig riktigt förstått hur det funkat..

6. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Du kopplar ett kort eller för över pengar till ett paypal-konto och betalar med det till någon annans paypal-konto, direkt vid köp. Man kan inleda tvist/krav att få pengar tillbaka eller kompensation om det inte stämmer överens, och då måste säljaren bevisa att han faktiskt sålt och skickat föremål som har kommit fram till dig. Annars får du pengarna tillbaka i 99 fall av 100. Det är smidigt, skitbra om man är osäker på någon försäljares beskrivning. Kräver väl kanske ibland att man själv sparar bevis osv från köpet för att kunna bevisa för paypal hur beskrivningen från säljaren såg ut. Men generellt sätt ger det lite extra säkerhet vid E-handel.

7. Norra
    Trådstartare

Norra Borgare

Är det typ så att pengarna kommer fram endast om allt gått som planerat?

8. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Nja alltså de kommer fram, men jag tror att det är ganska lång tidsfrist innan man kan "ta ut" pengarna från paypal-kontot när de kommer från en annan användare. Annars så tror jag helt enkelt de skickar en faktura, står nånstans i avtalet att de har rätt till det vid eventuell tvist.

Norra gillar detta.
  9. Norra
    Trådstartare

Norra Borgare

Ålrajt, måste se in på det lite mer, tackar :)

10. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Köpte du klocka av dom? Hur gick det?

11. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Missade fråga, har någon handlat av Art Of Time. Vad är era erfarenheter?

12. jofo

jofo Bonde

Är det någon som handlat där än?

13. Jörgen Svensson

Jörgen Svensson Bonde

Från:
    Uppsala
    Är också fundersam om någon handlat där?

14. MLP

MLP Bonde

Från:
    Stockholm
    Blir lite fundersam då det varken står vilket bolag som står bakom hemsidan eller något organisationsnummer, vilket bör vara självklart vid E-handel. Framförallt för så pass höga belopp?

15. Jörgen Svensson

Jörgen Svensson Bonde

Från:
    Uppsala
    Håller med letade också efter organisationsnummer men hittade set inte på hemsidan, Tror dock att jag hittade företaget på allabolag.se AOT Trading, siffrorna ser väl hyggliga ut i alla fall, ingen jätteomsättning men ändå!

16. Snutti

Snutti Bonde

Från:
    Stockholm
    Mailade dem idag. Det går att komma förbi deras kontor i Stockholm och köpa f2f.

17. peng

peng Torpare

Skulle vara väldigt intressant att läsa lite intryck från någon som handlat av dem... Är på jakt efter en klocka som de har och som ingen butik i min närhet kan ta fram, så man kanske skulle överväga att våga ett köp?

18. Johan W M

Johan W M Torpare

Handlade en Rolex där förra veckan. Bra service och mycket smidig affär. Träffades på Kaplans där de gick igenom klockan och bekräftade alla uppgifter, klockan var helt ny och med full dokumentation. Jag skulle gärna göra affär med dem igen.

19. demondave

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    Också ett förstainlägg för en nyreggad användare.. Hoppas ju att det visar sig att du blir en aktiv medlem på forumet, men skadar väl inte att markera att det är första inlägget, så det framgår i framtida sökningar. En referenstråd är ju inte värd mer än användarnas cred, after all.

20. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Ursäkta men min misstänksamma ådra börjar rycka....

Är det så att du har med företaget att göra?

Du har köpt en ny klocka... Ingen annan tråd, typ paketöppning, frågetråd eller annat. Du tänkte alltså, jag reggar mig, skriver massa gott om ett företag som inte presenterar sina uppgifter på hemsidan...

Inte typ -wow jag har köp min efterlängtade klocka...och by The way...köpte av xxx och de var en smidig affär!

Hmmm ja jag blir något fundersam....

thomastheswede och Patrik Åkerhage gillar detta.
  21. Johan W M

Johan W M Torpare

Då namnet på tråden är "Art of Time?" så ville jag vara hjälpsam och berätta om min erfarenhet. Jag letade själv efter referenser om AOT utan framgång, bland annat i just den här tråden (som är öppen att läsa för folk som inte är registrerade). Eftersom jag var nöjd med mitt köp ville jag dela den info då jag trodde att den skulle uppskattas.

Jag har ingenting med bolaget att göra och hade min första kontakt med Patrik på AOT för ca 2 veckor sedan. Sen har jag förståelse för att folk tycker det verkar "misstänksamt" att någon skulle göra sig besväret att spendera ett par minuter på att registrera sig enbart för att skriva i tråden. Ville som sagt bara vara hjälpsam då jag hade uppskattat om någon annan hade gjort samma sak.

paradis, eriksson850 och Compiss gillar detta.
  22. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Ja då så, då var det utrett och klart.

Välkommen hit i vart fall. Ett grymt forum och hoppas du hänger kvar!

Och till slut... Dra upp en bild på klockan du köpte :)

Jimpa gillar detta.
  23. Hobo

Hobo Torpare

Jag kan varmt rekommendera Art Of Time. Köpte min explorer av dem i veckan. Innan jag bestämde mig för att slå till hade jag en 2 veckor lång mailkonversation med Patrik på AOT som alltid gav snabba och raka svar på mina frågor. Vi gjorde upp affären på deras kontor i Sthlm.
    Allt kändes seriöst från början till till slut. Om jag ska säga något negativt så finns det kanske mer att önska av deras hemsida,vilket jag också nämnde när jag besökte dom. En uppdaterad sida skulle komma så småningom. Annars är jag mycket nöjd och klockan är skitfin! :D

//H

24. P-vakten

P-vakten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Finns det någon mer som har erfarenhet av Art Of Time i dagsläget? Deras Omega Seamaster Diver 300M ligger på runt 10k billigare än Krons Ur..

25. Divemaster

Divemaster Friends of KS

Från:
    westcoasten
    är det nån som har nån erfarenhet av Art of time ?

26. joF

joF Friends of KS

Bara folk med mindre än 5 inlägg ;)

Jimpa, JohnDoe och Divemaster gillar detta.
  27. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Plockade upp en klocka åt @Holmqvist där för ett par veckor sedan. De gav ett seriöst intryck och jag tror att @Holmqvist var mer än nöjd med service och pris.

J

Asplund, Divemaster och joF gillar detta.
  28. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Har inget ont att säga om dem.
    Dom köper klockor från handlare i andra länder och säljer i sverige.

Divemaster gillar detta.
  29. Divemaster

Divemaster Friends of KS

Från:
    westcoasten
    ja precis :hilarious:

30. Divemaster

Divemaster Friends of KS

Från:
    westcoasten
    kommer nog köpa min nästa klocka från dom man kunde ju komma till deras kontor o kolla :)

Mårtenssons ur Brookfield