Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Artikel om MB&F urverk

Diskussion i 'Diskussion' startad av nissehult, 17 november 2014.

1. nissehult
    Trådstartare

nissehult Friends of KS

Tillverkaren MB&F har ju en tendens att skapa produkter som lätt kan anses som... "annorlunda", men även saker som är helt klart coola. En av deras senaste skapelser, HM6 Space Pirate, får väl bokföras i kolumnen "annorlunda" - alternativt "ful".

MB-F-HM6-Watch-5.jpg

Men som vanligt i livet så är det insidan som räknas. Ablogtowatch har börjat en serie om urverk som de gillar. Kanske inte så genomgående som endel andra artiklar på nätet, men trevlig läsning ändå.

http://www.ablogtowatch.com/movement-hands-series-episode-1-mbf-hm6-space-pirate/

Så här ser det ut under skalet:

MBF-HM6-Space-Pirate-Movement-Hands-On-171.jpg

Icaras gillar detta.
  2. Skitunge

Skitunge Bonde

De flesta MB&F klockorna är för mycket för mig.. Men absolut väldigt speciella och coola. :)

David Eriksson gillar detta.
  3. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    För mig med. De gjorde dock en speldosa som jag skulle kunna tänka mig:
    image.jpg

Icaras, rillesnille, Sundström och 1 annan gillar detta.
  4. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    MB&F's klockor har helt klart en intressant och annorlunda design. HM6 Space pirate känns dock rätt klumpig.

5. Strindberg

Strindberg Biskop

Skulle sjukt gärna ha en, eller en urwerk. Komplikationer i all ära, men innovationer gör mig gladare!

6. Rearden

Rearden Bonde

Tycker i ärlighetens namn att "klockan" är hemskt ful, men urverket var tufft och speldosan (som såldes via Hodinkee(?)) är riktigt tuff!

Men väldigt trevlig läsning i artikeln!

7. nissehult
    Trådstartare

nissehult Friends of KS

Mårtenssons ur Brookfield