• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Artikelnummer Hamilton Odyssee 2001 glas?

leicaphile

Panerai
Hej
Lycka till med det, säg till om du hittar något.
Har precis servat en sådan och hade behövt byta glas men fick ej tag i något.
Brukar få tag i det mesta men gick bet denna gång.
Vänliga hälsningar
Per Hamrin

Du fick inte tag på något artikel/katalog nummer? Har en möjlig källa för glas men behöver veta det först. :)

Hur är det med delar för urverket? Det är väl en variant av ETA 2472?

Tack!
 

Per Hamrin

Breitling
Du fick inte tag på något artikel/katalog nummer? Har en möjlig källa för glas men behöver veta det först. :)

Hur är det med delar för urverket? Det är väl en variant av ETA 2472?

Tack!
Hej
Delar till verket är inga problem.
Jag har inget artikelnummer på glaset, Hamilton ligger numera under Swatch Group men de hade inga uppgifter då denna klocka tillverkades långt innan de köpte upp Hamilton.
Glaset har dessutom ett lite speciellt utseende så inga standardglas är ens i närheten.
Någonstans sitter naturligtvis någon på ett glas men jag tror att det blir svårt att hitta.
Vänliga hälsningar
Per Hamrin
 

plattfot

Rolex
Hej
Delar till verket är inga problem.
Jag har inget artikelnummer på glaset, Hamilton ligger numera under Swatch Group men de hade inga uppgifter då denna klocka tillverkades långt innan de köpte upp Hamilton.
Glaset har dessutom ett lite speciellt utseende så inga standardglas är ens i närheten.
Någonstans sitter naturligtvis någon på ett glas men jag tror att det blir svårt att hitta.
Vänliga hälsningar
Per Hamrin


Holá Per.
Den här killen är en känd Hamiltonsamlare och borde kunna ligga inne med svar om ref eller rent av delar:
david snabel-a tigersharkwatch punkt com
 

leicaphile

Panerai
Lite goda nyheter! Glaset är nästan i 100% perfekt skick, inte som det såg ut på fotona alls. Så den behöver bara vanlig service, vilket inte ska vara alltför krångligt.

Ang. glaset generellt, för de som är intresserade hittade jag en riktigt kunnig Hamilton samlar och urmakare, som sade att han inte sett ett enda tillgängligt på 25 år, och att det inte finns några "generiska" som funkar pga boetten...
 

leicaphile

Panerai
En del patina på tavlan, men inga skador. :)

fcASqdA.jpg
 
Topp