Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Arvegods, Atlantic och Longines

Diskussion i 'Vintage' startad av Julian Rex, 16 december 2014.

1. Julian Rex
    Trådstartare

Julian Rex Bonde

Arvegods som ligger mig mycket varmt om hjärtat har nyss landat. Min morfars Atlantic och hans Longines. Jag har inte hunnit göra någon riktig research på dem, men Longinesen verkar vara ett omgjort fickur, urverket är ett cal 18.69Z. Enligt serienumret är det tillverkat på 30-talet. Fungerar tyvärr inte, skulle tro att drivfjädern är av. Den andra är en Atlantic Worldmaster Super. Tavlan verkar omgjord eftersom det bara står Atlantic och inget mer,men av det jag lyckats bildgoogla fram lite snabbt verkar den vara från 50-talet. Den funkar och verkar faktiskt hålla tiden skapligt. Båda ska få sig service efter nyår.
    Obligatoriska bilder: 2014-12-16 20.03.37.jpg 2014-12-16 19.51.29.jpg 2014-12-16 20.05.17.jpg 2014-12-16 20.04.40.jpg

Aquaracer2, eriksson850, nifag och 5 andra gillar detta.
  2. Frusciante

Frusciante Bonde

Fina!

Har du provat att mejla serienumret till Longines? De har ett fantastiskt arkiv och brukar svara med info inom 24 timmar. Lite kul att höra när den är gjord osv... :)

eriksson850 gillar detta.
  3. Julian Rex
    Trådstartare

Julian Rex Bonde