• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Arvegods Söker information om klockan

b_hammock

Omega
IMG_7280.JPG
IMG_7279.JPG
IMG_7278.JPG
IMG_7277.JPG
Hej på er!

Har ärvt en klocka som min farfar fick efter 25år i tjänst som inköpschef på Åhléns i Stockholm. Bulova har jag sett swisha förbi här och var men känner inte till märket allt för väl. Känns jävligt coolt att ha en klocka med en alldeles egen historia och skulle vilja veta mer om själva klockan.

Tänkte vända mig hit och se om det är någon här som vet något om modellen. Tyvärr tvivlar jag starkt på att min farfar har servat den genom åren men hoppas att den går att rädda. Något förslag på vem som kan serva den åt mig? Ska jag vända mig åt typ Nymans eller liknande?

Vore intressant att höra en ungefärlig värdering. Kommer ju inte att sälja den men kul att höra! All information någon kan ge mig tackar jag ödmjukt för :)
 

Martin Lovasz

Audemars
Vad som finns i är däremot inget jag vet men man använde både egna och andras urverk och ibland kan man hitta något mycket speciellt i dem. Bilder är så svåra men är boetten helt i guld? Kronan ser ful ut men ofta är det bara ett lager oxidering som kommit genom guldytan och då kan man använda en fin nylonborste att ta bort det med men man måste vara försiktig, annars kostar en ny krona inte så mycket.'

Skulle tro att boetten är av monocoque typ och då får man ta ut urverket från framsidan och det står även då på insidan vad boetten är gjord av.
 
Senast ändrad:
Topp