• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Arvegods

Haggi83

Breitling
Har ärvt två klockor. En är av märket Omega modell Officer, har tagit reda på att denna modell gjordes till svenska armén och att det även finns en civil version.

Den andra är en Garantex modell?, har ingen info om denna.

Vad jag är ute efter år mer information om båda klockorna och värdet på dessa. Båda är i behov av service.
DSC_2130.JPG
DSC_2131.JPG
DSC_2133.JPG
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Omegan är jäkligt fin. Bandet på den sitter som en smäck. Om du mot förmodan vill byta ut bandet köper jag det gärna av dig.

Vet tyvärr inte värdet men gissar på att Omegan borde vara värd 2500-3000:-, snygg tavla!
 

Haggi83

Breitling
Tanken är inte att sälja utan att använda. Så jag ville gärna ha reda på om det kan vara värt att ge iaf Omegan service?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tror inte den tillverkades för svenska armen, utan var en vanlig civil version men som såldes tillsammans med Omega suverän exklusivt på den svenska marknaden till förmån för... Kommer inte ihåg nu men det går att googla. :)
Tippar på ett värde mellan 3-4000:- och kanske lite mer på en internationell marknad.

Den andra klockan är också lite rolig med "date pointer" datumvisning. Säkert värd runt en tusenlapp.
 

Martin Lovasz

Audemars
Garantex var ett varumärke av Selza Watch Co. SA och de var mycket flitiga och hade ett 60-tal olika varumärken de sålde klockor under. Den du har är också från 40-talet men inte alls lika värdefull som Omegan.

Varumärket Garantex är registrerat 1941.
 
Topp