• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Eiger kronograf i exceptionellt skick, ca 1970! NYTT Pris! Kort helgannons!

URsinne

Audemars
2-Faktor
Helgannons! Endast Lördag - Söndag!

Säljer min manuella Eiger krono teverutemodell med helstålboett som jag haft i... över tio år nånting då nytt förhoppningsvis är på väg in. Klockan tycks vara mycket lite använd och ser ut enligt bilder.

Har inte lyckats öppna den då boettbollen inte rår på den och vill inte ta i med hårdhandskar och metallöppnare. Säkerligen, Valjoux 7734. Inget av sämre kvalitet än så i alla fall, det vill säga som vilken med denna samtida Heuer eller Breitling som helst fast roligare. I vissa fall bättre då denna är i helstål till skillnad mot en del av de sistnämnda trots att de gladeligen säljs felaktigt som i stål ibland.

Har knappt använt den men dragit upp den emellanåt för att hålla den i form. Den går felfritt och känns som ny i uppdrag och visarställning. Ca +20s/dygn, utan kronografen igång. Med den igång kapar den antagligen en del av det, ungefär som tänkt alltså och inget servicebehov för närvarande vad känt är. Självklart fungerar och nollställer kronografen perfekt

Inga fel att nämna på original mattborstningen, hittar inga hairlines. Baklocket har något litet men man får titta efter för att se nåt.

Enda fadäsen är jag personligen skyldig till:( Ett så kallat hanteringsmärke, en kantstötning på boetten nere i boettens högra hörn. Bilderna är tagna före rengöring med aceton av kantstötningen och syns mindre nu än på bild tycker jag eftersom det var exponerande smuts i det (se bilder) Stör inte det fantastiska helhetsintrycket, inget dramatiskt alltså och är det enda som finns att nämna... Glaset är finfint vilket är bra eftersom det knappast eller svårligen lär gå att få tag på.

Hittar inte skjutmåttet så försöker mäta med sambons måttband. Får det till 42-43mm bred, 40mm hög och uppskattar tjockleken till ca 11-12 mm i runda slängar. Alltså bredare än hög och inte så farligt tjock. Bärs således bekvämt även av mig med mina elegant spinkiga handleder.

Nytt 22 mm läderband sitter på. Kan med fördel användas 24 mm. Boetten kräver böjda bandhorn, sitter nya fabriksgjorda sådana på av god kvalitet. Extra kan medfölja. De kan vara relativt ömtåliga och tål inte överdrivna påfrestningar pga sin form.

PRIS NU!: 4950 skr inkl. rek,frakt, spårbar och försäkrat, professionellt packat. Ej prutbart.

Betalning: Banköverföring eller Paypal(+ 3%) alternativt kontanter i rekat brev. Vill man absolut prompt betala med swish kan det gå att ordna om det är en dealbreaker.

Retur: Om något väsentligt avviker från beskrivningen och/eller missats i den, inte annars.

OBS:
Detta är en URsinne-annons.
Tack KS!
Väl mött!


Eig50w.jpg
Eig30w.jpg
Eig10w.jpg
Eig40w.jpg
Eig3w.jpg
eig9w.jpg
Eig7w.jpg
EigB2w.jpg
 
Senast ändrad:
Topp