• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Asiatisk dykare, pepsi bezel, länk och <40mm - vad har jag för val?

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte skaffa mig en sommarklocka enligt rubriken, googlat runt lite och fastnade för Seiko skx015 men hittar ingen butik som har den till salu.
Vad finns det för andra alternativ? Gärna med kronan kl. 4... Tar naturligtvis också gärna emot tips på butiker som kan ha den inne... :)

upload_2017-3-25_17-50-51.png
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Hmmmm... Jag såg den när jag letade men valde bort när jag läste en review (på creationwatches) som sa att den var 43mm. Fast det var kanske fel där - KS-annonsen säger ju 40... o_O

upload_2017-3-25_18-26-50.png
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Hmmmm... Jag såg den när jag letade men valde bort när jag läste en review (på creationwatches) som sa att den var 43mm. Fast det var kanske fel där - KS-annonsen säger ju 40... o_O

upload_2017-3-25_18-26-50.png
43 mm borde vara med kronan. Är du ute efter en riktig dykare (att bada med) så är det väl lite gränsfall att köra på en SKX031/33.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor

San15

Cartier
2-Faktor
Orient Mako FEM65006DV eller Mako II FAA02009D, ca 41mm. Finns på ebay, seriouswatches m.fl.


s-l500.jpg
faa02009d.jpg
 

leiden

Rolex
Titta på en turtle. Även om den inte uppfyller ditt önskemål om storlek så sitter den otroligt bra även på smala handleder, bättre än skx skulle jag säga.
Lägger med en bild på min 6306.
DSC_1394.JPG
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Citizen ny2300 är 38mm och rätt trevlig.
images.jpg

Tänkte precis tipsa om den men är väl snarare 39-40mm om jag minns rätt. Väldigt kort lug-lug mått så känns mindre än den är. Flickvännen kör en sån på oysterlänk som semester/badklocka. Bra val! Finns två varianter med pepsiring, blå eller svart tavla.

Tunnare än SKX013 också som jag upplever som oproportionerligt tjock.
 
Topp